Reklama

reklama

Brak pomysłów na kampanię w internecie

  • Facebook
  • Twitter
  • Wykop
  • Mail
Brak pomysłów na kampanię w internecie
Zdj. ilustracyjneFoto: IAR

Dr Norbert Maliszewski (UW): Internet ma ogromny potencjał, ale liczba osób komentujących kwestie polityczne na forach i społecznościach jest znikoma.

Posłuchaj

"Puls Trójki", 4 sierpnia
+
Dodaj do playlisty
+

- Politycy nie mają pomysłu na to, jak ludzi zaangażować. Ale problem jest też taki, że w Polsce nie ma nawyków interesowania się  polityką, jakie znamy choćby ze Stanów Zjednoczonych - powiedział dr Norbert Maliszewski (UW) w "Pulsie Trójki".

Podobnego zdania jest dr Sergiusz Trzeciak z Collegium Civitas, który podkreślił, że choć do internetu sięga coraz więcej osób, to politycy popełniają podstawowy błąd - nie aktualizują swoich profili, blogów i stron internetowych i często nie rozumieją potrzeb wyborców i nie wiedzą jak się z nimi komunikować. - Nie ma pomysłu jak dotrzeć do młodych wyborców, którzy nie interesują się polityką - przyznał.

Specjaliści ds. marketingu politycznego podkreślili w Trójce, że także całe kampanie wyborcze są w Polsce źle przygotowywane.

- Z kampanią powinno być jak z dzieckiem to znaczy, że szykuje się do niej przez 9 miesięcy. Powinno zaczynać się od badań, w których planuje sie strategię, czyli różne członki kampanii i 9 października powinna się narodzić. Stan faktyczny jest inny - zauważył dr Maliszewski.

Dr Trzeciak dodał, że kampanie przygotowywane są na ostatnią chwilę i polegają na działaniach taktycznych w odpowiedzi na bieżące wydarzenia. - Tematy poruszane w kampanii są zazwyczaj odpowiedzią na zachowania konkurencji politycznej albo służą przykrywaniu spraw niewygodnych dla danego ugrupowania - wyjaśnił.

Dr Maliszewski dodał, że polskie partie korzystają z różnych narracji budując wokół nich swoje działania. - Platforma korzysta z narracji dobro-zło, PiS z kolei z narracji mitologicznej, w której ś.p. prezydent Lech Kaczyński jest przedstawiany jako ten, który zginął na polu walki. Działania wyborcze polegają na takim pokazywaniu pewnych zdarzeń, by ludzie patrzyli przez pryzmat jednego z powyższych schematów - wyjaśnił.

 

Posłuchaj "Pulsu Trójki, 4 sierpnia", a dowiesz się co politolodzy sądzą o rozwiązaniu 36. specułku, którego samoloty woziły VIP-ów.

 

Audycji "Puls Trójki" można słuchać od poniedziałku do piątku o 17.45. Zapraszamy.

(asz)

Polecane