Czy sztuczna inteligencja zastąpi grafików komputerowych?
2024-07-10, 15:07 | aktualizacja 2024-07-10, 15:07
Czy dynamiczny rozwój sztucznej inteligencji odeśle do lamusa zawód artysty tworzącego grafikę komputerową? Na pewno bardzo zmieni się sposób tworzenia animacji, ale pierwiastek ludzki wciąż może się na coś przydać.
- Sztuczna inteligencja coraz częściej wyręcza grafików komputerowych.
- Polska firma informatyczna stworzyła wirtualną modelkę, którą pokazało jedno z czołowych pism modowych na świecie.
- W niedalekiej przyszłości zaczną powstawać filmy kinowe z bohaterami wykreowanymi przez AI.
Sztuczna inteligencja może być zarówno zagrożeniem, jak i szansą dla artystów tworzących grafikę komputerową. – Rzeczywiście, programy oparte na sztucznej inteligencji już teraz mogą generować obrazy, ale ten efekt nie zawsze jest taki, jak sobie artysta wyobraża – mówi Karol Żbikowski, szef firmy Platige Image.
– Myślę, że miejsce dla pracy artysty zawsze pozostanie i sztuczna inteligencja jej nie wyprze. Pewnie zrewolucjonizuje sporo procesów tworzenia kontentu, ale myślę, że będzie po prostu narzędziem, z którego artyści będą korzystali czy wspomagali się, choć nie w każdym przypadku. Wciąż pozostaną produkty, które będą tworzone całkowicie ręką ludzką – dodaje gość Trójki.
Wirtualni bohaterowie przyszłości
Firma kierowana przez Żbikowskiego stworzyła postać wirtualnej modelki Laimy, której zdjęcia pojawiły się w jednym z czołowych pism modowych na świecie. Kreacja tego typu postaci jest przyszłością nie tylko gier komputerowych, ale też filmów.
– Wszyscy wiemy, że efekty specjalne są częścią dzisiejszej kinematografii, a efekty cyfrowe występują właściwie w każdym takim filmie wysokobudżetowym. Dzisiaj wszelkie wybuchy, jakieś destrukcje budynków realizowane są dzięki efektom cyfrowym, ale za chwileczkę także pojawiać się będą w filmach aktorzy wygenerowanie dzięki cyfrowej technologii.
AI wkracza w świat animacji
Sztuczna inteligencja osiągnęła już zadziwiające rezultaty, jeśli chodzi o komunikację tekstową z człowiekiem. Coraz częściej pojawiają się też stworzone przez zdjęcia, których nie da się odróżnić od tych prawdziwych. – W przypadku filmów i animacji jesteśmy jeszcze na wcześniejszym etapie, ale myślę, że to też będzie się rozwijało bardzo szybko – uważa Karol Żbikowski.
Posłuchaj
Czytaj też:
- Muzyka w grach komputerowych - inspiracja do artystycznej twórczości
- Twórca komiksowego Jeża Jerzego, Tomasz Lew Leśniak, o dawnych i nowych projektach
***
Tytuł audycji: Samograj
Prowadzi: Radosław Nałęcz
Gość: Karol Żbikowski (szef firmy Platige Image)
Data emisji: 10.07.2024
Godziny emisji: 12.18
kc/wmkor