Reklama

reklama

Młodzież szkolna nie wierzy w siebie. Jak zwiększyć pewność siebie uczniów?

  • Facebook
  • Twitter
  • Wykop
  • Mail
Młodzież szkolna nie wierzy w siebie. Jak zwiększyć pewność siebie uczniów?
Aż 33 procent osób w wieku 25-34 lata mieszkało z rodzicami wg. danych GUS w roku 2022. Foto: shutterstock / Hryshchyshen Serhii

W ostatnim tygodniu tego roku szkolnego Fundacja Teach for Poland publikuje raport z pierwszego pilotażowego badania dzieci i młodzieży, którego celem było zmierzenie kompetencji związanych z oceną własnych możliwości.

  • Według raportu z badania Fundacji Teach for Poland, 37 procent uczniów szkół  podstawowych jest zdania, że popełnienie błędu oznacza, że nie są dostatecznie mądrzy.
  • Ten odsetek jest jeszcze wyższy w szkołach ponadpodstawowych i wynosi 41,6 procent.  

Badanie pilotażowe "Mogę wszystko. Co na to współcześni uczniowie?", przeprowadzone przez Fundację Tech for Poland, są częścią większego systemu mierzenia wpływu eduliderów i eduliderek, którzy są wprowadzani do polskich szkół. Jest także elementem wizji rozwoju uczniów i uczennic. Powinni oni, oprócz wiedzy, dostać też zbiór kompetencji, umiejętności i postaw, które pozwolą w dorosłym życiu odnieść sukces zawodowy i życiowy.

Może być zdjęciem przedstawiającym 1 osoba i tekst „Program Środka 12:00 15:00 / Radosław Nałęcz rójka POSK BAÑIO Fundacja Teach for Poland publikuje raport z pierwszego pilotażowego badania dzieci młodzieży, z którego wynika, że 37% uczniów w podstawówce 41% w szkole średniej uważa, że popełnienie błędu oznacza, że nie są mądrzy gościni: Katarzyna Nabrdalik prezeska Fundacji Teach For Poland”

Przyszłość siedzi teraz w ławkach

- Hasłem przewodnim naszej fundacji jest "Twoja przyszłość siedzi w ławce" - mówi Katarzyna Nabrdalik, prezeska Fundacji Teach For Poland. - Przyszły dziennikarz, piosenkarka, lekarz, prezydent czy premier siedzą teraz w ławkach polskich szkół. To w jakim społeczeństwie będziemy żyć za 15-30 lat ma swój początek w szkolnej klasie. Co prawda osobowość, kompetencje, kapitał młodego człowieka kształtuje dużo różnych rzeczy, ale szkoła przede wszystkim - dodaje.

Czytaj także

 

Uczniowie nie wierzą w siebie

W badaniach  Fundacji Teach For Poland sprawdzono kompetencje związane z poczuciem wiary w siebie, sprawczością i odpowiedzialnością. Było to ankietowe badanie, w którym uczniowie sami odpowiadali na pytania, oceniając własne kompetencje w tym zakresie. 

- Z wyników badania wynika, że ok. 40 procent uczniów i uczennic kojarzy popełnienie błędu z byciem mniej mądrym - kontynuuje Katarzyna Nabrdalik. - Oznacza to, że prawdopodobnie będą bać się działać, podejmować nowych inicjatyw i ich sprawczość w przyszłości będzie ograniczona. Szkoła powinna nie tylko uczyć, ale też przygotowywać do dorosłego życia. Normalizacja popełniania błędów powinna być tego częścią. Każda ze szkoł, która wzięła udział w badaniu dostaje raport dotyczący uczniów tej szkoły. Mamy nadzieję, że te wyniki skłonią kadrę pedagogiczną jak te kompetencje są rozwijane, czy mają być rozwijane.  


Posłuchaj

13:28
Wszystko jest możliwe (Program Środka / Trójka)
+
Dodaj do playlisty
+

 

***

Tytuł audycji: Program Środka
Prowadzi: Radosław Nałęcz
Gościni: Katarzyna Nabrdalik (prezeska Fundacji Teach For Poland)
Data emisji: 18.06.2024
Godzina emisji: 13.22

dm 

Polecane