Zamiast "musimy" - "chcemy". Wartość edukacji bliżej kultury
2017-01-23, 21:01 | aktualizacja 2017-01-24, 09:01
- Zabawa jest bardzo trywializowana i niedoceniana w szkole. Także w dorosłym życiu bardzo rzadko w zauważamy, że używamy zabawy do wielu aktywności - mówi Dagmara Ponikiewska z Fundacji Stancja Badawcza.
Posłuchaj
Muzyka i plastyka czasami traktowanie z nieukrywanym lekceważeniem, dobrze wpływają na rozwój młodego człowieka i wyobraźnię. - Sztuka współczesna ma potencjał do tego, by wyzwalać dziecięcą kreatywność i łączyć różne doświadczenia. Jest to stymulowanie wzroku, słuchu, a także dotyku, co dla rozwoju mózgu dzieci jest bardzo cennym doświadczeniem - opowiada edukatorka Anna Szary.
Z takim zdaniem zgadza się Anna Kierkosz z Centrum Sztuki Współczesnej, która dodaje, że pracownikom działu edukacji zależy na wychwyceniu naturalnej kreatywności, która jest w najmłodszych od momentu urodzenia. - Ta kreatywność, na której nam zależy, to umiejętność połączenia czasami pozornie niezwiązanych ze sobą rzeczy, jak np. tłumaczenie języka wizualnego za pomocą dźwięków i na odwrót - podkreśla kierowniczka działu edukacji i upowszechniania CSW.
W programie opowiadamy o edukacji w domu i tzw. unschoolingu. Jak rutyna i presja niszczy w dzieciach kreatywność?
***
Tytuł audycji: Godzina wychowawcza
Prowadzi: Katarzyna Pruchnicka
Goście: Anna Kierkosz (kierowniczka działu edukacji i upowszechniania Centrum Sztuki Współczesnej Zamek Ujazdowski), Anna Szary (edukatorka Centrum Sztuki Współczesnej), Marianna Kłosińska (zajmuje się edukacją alternatywną), Dagmara Ponikiewska (prowadzi Fundację Stancja Badawcza)
Data emisji: 23.01.2017
Godzina emisji: 15.08
sm/ei