Nightjet – superwygodny pociąg do nocnego podróżowania po Europie

  • Facebook
  • Twitter
  • Wykop
  • Mail
Nightjet – superwygodny pociąg do nocnego podróżowania po Europie
Nightjet to pociąg wyposażony m.in. w jednoosobowe kapsuły sypialne.Foto: Shutterstock/BalkansCat

Spokojny sen w pojedynczej kapsule pociągu mknącego z prędkością ponad dwustu kilometrów na godzinę – to już możliwe, dzięki nowoczesnym składom nightjet, które spotkać można na europejskich torach.

  • Nocne pociągi przeżywają renesans. Europejska siatka tego typu połączeń jest tej zimy rekordowa i obejmuje około 90 linii.
  • Nocnymi pociągami można w komfortowych warunkach podróżować m.in. z Wiednia do Amsterdamu oraz z Innsbrucka do Malmö. Od niedawna działa też połączenie pomiędzy Warszawą a Monachium.
  • Europejskim liderem nocnych połączeń jest austriacka sieć ÖBB, która do swej oferty włączyła nowoczesne pociągi nightjet.

Koleje ÖBB wykorzystują strategiczne położenie Austrii na mapie Europy, oferując m.in. połączenia z Niemiec do Włoch, czy z Czech do Szwajcarii. Część z tych tras obsługują najnowocześniejsze pociągi nightjet. Rozwijają one prędkość do 230 kilometrów na godzinę, nie tracąc przy tym komfortu podróżowania – można w nich spokojnie się wyspać i wypić kawę bez obaw, że na skutek gwałtownych wstrząsów czy zakrętów wylejemy sobie ją na koszulę.

Pociąg jak hotel kapsułowy

Nightjety są przyjazne dla środowiska. Składy są lżejsze nawet o 30 procent od starszych modeli, dzięki czemu zużywają mniej energii. Wrażenie robi wnętrze pociągów. Łóżka na najniższym poziomie można w prosty sposób zamienić w kanapę. Są też inne udogodnienia. – Pierwszy raz w historii część miejsc leżących zmieniliśmy w tzw. minikabiny dla jednej osoby. Jest w nich składany stół, lampka do czytania, schowek, lustro i kontakty. Każda kabina ma osobne zamknięcie, zapewniające maksymalną prywatność – zachwala Andreas Matthä, dyrektor generalny ÖBB.

Za podróżowanie w takich warunkach trzeba, oczywiście, dodatkowo zapłacić. O ile nocną przejażdżkę z Hamburga do Wiednia na zwykłym miejscu siedzącym możemy odbyć już za 35 euro, to miejsce w solowej kabinie będzie nas kosztować od 200 do 260 euro. Jeśli natomiast z zakupem biletu będziemy zwlekać do ostatniej chwili, podane ceny mogą być nawet dwa razy wyższe.


Posłuchaj

3:02
Nightjet – superwygodny pociąg do nocnego podróżowania po Europie (Trójkowy punkt techniczny)
+
Dodaj do playlisty
+

 

Czytaj też: 

Nowy rozkład jazdy pociągów: czy blisko 90-letni rekord Luxtorpedy zostanie pobity?

Futurystyczne pociągi na polskich torach. Ambitne plany PKP Intercity

***

Tytuł audycji: Trójkowy punkt techniczny
Prowadzi: Paweł Turski
Data emisji: 15.01.2024
Godzina emisji: 11.43

kc

Polecane