Powieść Olgi Tokarczuk będzie podstawą gry wideo. Zagracie z polską noblistką?

  • Facebook
  • Twitter
  • Wykop
  • Mail
Powieść Olgi Tokarczuk będzie podstawą gry wideo. Zagracie z polską noblistką?
Olga TokarczukFoto: AA/ABACA / Abaca Press / Forum

Polskie studio tworzące gry wideo planuje stworzyć grę "Ibru", opartą na powieści "Anna In w grobowcach świata" Olgi Tokarczuk. Gra będzie adaptacją wydanej w 2006 roku mniej znanej powieści noblistki, przez nią samą jednak uważanej za bardzo ważną w jej dorobku.

  • "Ibru" powstaje na podstawie powieści "Anna In w grobowcach świata" Olgi Tokarczuk. Premiera gry przewidziana jest na rok 2026.
  • Olga Tokarczuk aktywnie uczestniczy i współpracuje w tworzeniu scenariusza "Ibru".

Detektyw na tropie bogini

– Ibru to nazwa miasta, to miasto-świat, w którym toczy się akcja książki pani Olgi Tokarczuk, jak i nasza gra. Fabuła książki zaczyna się w momencie, w którym bogini życia, płodności, wojny i wielu innych spraw znika: schodzi do świata zmarłych. Bogini poszukuje jej kapłanka, która chce ją odnaleźć i przywrócić, zanim świat pogrąży się w całkowitym chaosie i umrze – mówi Mateusz Błaszczyk, współzałożyciel i dyrektor kreatywny studia Sundog. – I tutaj pojawiamy się, jako postać detektywa, który został stworzony przez bogów, rzekomo po to, aby ją odnaleźć – zdradza.

– Zaczynamy więc tę historię w tym samym miejscu, lecz wprowadzamy nową postać, nowe wątki, widzimy tę historię z trochę innej perspektywy – dodaje.

Współpraca z Olgą Tokarczuk

– To będzie gra typu RPG. Jest wiele podgatunków tego typu gry, ale ten, na którym my się skupiamy, odnosi się dość dosłownie do anglojęzycznego terminu role-plaiyng game (dosłownie "gra w odgrywanie ról"). Czyli chodzi nam o to, aby gracz jak najbardziej wczuł się w swoją postać i ją odgrywał zgodnie z jej psychologią – tłumaczy Trójkowy gość. – "Ibru" tworzymy we współpracy z Olgą Tokarczuk na podstawie jej powieści "Anna In w grobowcach świata". Na pewno będzie dużo postaci i wątków, będziemy mogli zwiedzić miasto od góry do dołu, oczywiście w bardziej ograniczonej niż w wielkim świecie skali, bo też nie robimy takiej gry – wskazuje.

– Natomiast pracujemy z panią Tokarczuk nad tym, jak ta fabuła może się potoczyć z nowymi postaciami, nowymi wątkami. I jak sprawić, aby ta historia jak najmocniej rezonowała współcześnie – zapewnia.

Coś dla graczy poszukujących

– Ta gra jest skierowana do dwóch kategorii graczy. Po pierwsze, graczy, którzy od lat grają w gry RPG i interesuje ich zarówno rozwijanie umiejętności swoich postaci na różne sposoby i na różnych poziomach, jak i decydowanie o tym, jak historia się potoczy poprzez rozwidlenia fabularne – wyjawia Mateusz Błaszczyk. – Po drugie, myślimy o graczach, którzy grają rzadko, mają mało czasu, są trochę bardziej dojrzalsi i szukają sensu w grach, myślą o grach, które coś zmienią w postrzeganiu świata, skłonią do myślenia. Liczymy, że ta gra i doświadczenia będą rezonować w nich troszkę dłużej – dodaje.

Przeczytaj także


Posłuchaj

8:43
Studio Sundog przygotowuje grę wideo opartą na książce Olgi Tokarczuk (Trójka do trzeciej)
+
Dodaj do playlisty
+

 

***

Tytuł audycji: Trójka do trzeciej
Prowadzi: Tomasz Miara
Gość: Mateusz Błaszczyk (współzałożyciel i dyrektor kreatywny Sundog)
Data emisji: 28.02.2023
Godzina emisji: 12.44

pr

Polecane