Bydgoszcz w memach – wakacyjna wystawa w centrum miasta

  • Facebook
  • Twitter
  • Wykop
  • Mail
Bydgoszcz w memach – wakacyjna wystawa w centrum miasta
Włodarze Bydgoszczy zorganizowali plenerową wystawę memów z miastem w roli głównejFoto: shutterstock.com

W Bydgoszczy stanęła pierwsza w Polsce wystawa… memów. Zabawne obrazki internautów stały się inspiracją dla włodarzy miasta, aby w ten nietypowy sposób je wypromować.

Wystawa memów z Bydgoszczą w roli głównej

"Król Kazimierz Wielki zastał Bydgoszcz podrapaną, a zostawił wymuralowaną" – mem o takiej treści pozostawił w sieci jeden z mieszkańców miasta w ramach komentarzu do muralu z wizerunkiem króla Polski, który przykrył obdrapaną ścianę miejscowego budynku.

Urząd miasta, zamiast obrazić się, odbił piłeczkę i zorganizował wystawę memów z Bydgoszczą w roli głównej. Plansze z zabawnymi obrazkami, które stworzył twórca internetowego kanału z memami, działający pod pseudonimem Perła Północy, stanęły w centrum miasta.

O tym nietypowym sposobie promocji Bydgoszczy reporterowi Trójki opowiedział Mateusz Stępień z urzędu miasta – Wraz z rozpoczęciem wakacji zdecydowaliśmy się na zastosowanie dość oryginalnej, nieco luźniejszej formy promocji. Pokazujemy nasze miasto w pozytywny sposób, ale w niecodziennej formie i z dystansem, czyli właśnie poprzez memy – wyjaśnił. 


Najczęściej czytane

Internet "wyszedł" na ulicę

Jeden z memów, które można podziwiać na wystawie, przedstawia mieszkańca Rzymu, który na pytanie, jak to jest żyć w najpiękniejszym mieście świata, odpowiada: "nie wiem, nie mieszkam w Bydgoszczy". – Niektóre memy, które są w przestrzeni publicznej, są wiernymi kopiami tego, co znajduje się w internecie. Jest to ciekawe, bo to zwykle świat realny przenosi się do internetu, a teraz internet wychodzi do ludzi – zauważył Mateusz Stępień.

Promocja z udziałem memów jest specyficzna, bo aby je czytać, trzeba znać język memów – zwróciła uwagę dr Małgorzata Bulaszewska, kulturoznawczyni z Uniwersytetu SWPS. – Memy, które są używane przez miasta czy państwa do celów marketingowych, czy wizerunkowych, są rzeczywiście specyficzną formą komunikacji. Używany jest język, który jest zrozumiały dla konkretnych grup odbiorców. Jeśli mówimy o memach, myślimy o młodym pokoleniu, które zna język sieci i dla którego memy nie są niczym nowym – powiedziała.

Sposób na promocję

Miasto Bydgoszcz od dawna było obiektem memów. Dlatego, jak mówi autor wystawy, urząd postanowił przejąć inicjatywę. – Bydgoszcz stała się bardzo popularna wśród osób, które robią filmiki i memy. Często jest to negatywne, aczkolwiek jest to szansa na obrócenie tego w żart i pokazać, że Bydgoszcz ma coś do zaoferowania np. największy miejski park w Polsce. To argument w czasach wszechobecnego betonu – przekonywał.

"Memiczna" odpowiedź Bydgoszczy na śmieszne internetowe treści według urzędu spodobała się nie tylko mieszkańcom, ale również turystom. Miasto zastosowało znaną od zarania dziejów taktykę – "czym się strułeś, tym się lecz".

Posłuchaj

3:28
Memy o Bydgoszczy – wakacyjna wystawa stanęła w centrum miasta (Trójka do trzeciej)
+
Dodaj do playlisty
+

 

***

Tytuł audycji: Trójka do trzeciej
Prowadzi: Marta Piasecka
Autor materiału reporterskiego: Józef Niewiarowski
Data emisji: 07.07.2022
Godzina emisji: 13.26

kr

Polecane