Trójka|Zapraszamy do Trójki - ranek
Nc plus rozwścieczyła klientów: zarzuty postawione. Ruszą pozwy zbiorowe!
2013-04-04, 09:04 | aktualizacja 2013-04-04, 10:04
Abonenci telewizji n i Cyfry +, którzy nie potrafili przewidzieć co ich czeka po fuzji firm, już wiedzą wszystko. Mogą zaakceptować nowe, wyższe oferty, albo zrezygnować. Klienci podnieśli bunt.
Posłuchaj
Abonenci dostają listy, w których są informowani, że w ciągu kilkunastu dni muszą podjąć decyzję czy przedłużają umowę, czy nie.
- W liście klienci otrzymują propozycję migracji na dany pakiet – wyjaśnia Michał Małek, jeden z dystrybutorów telewizji satelitarnych. – Jeżeli klient zaakceptuje te warunki to migracja odbywa się automatycznie, jeżeli nie, to może tę ofertę negocjować – dodaje.
Małek dodaje, że z jego informacji wynika, że do klientów ta korespondencja nie dociera listem poleconym. – Jeżeli klient takiego listu nie odbierze to jego milczenie oznacza zgodę. Automatycznie przechodzi do nc plus - precyzuje przedstawiciel dystrybutorów telewizji satelitarnych.
- Zgłaszają się do nas dotychczasowi abonenci z informacjami, że otrzymują propozycję zawarcia nowych umów na innych warunkach co budzi ich zaniepokojenie – mówi Małgorzata Rothert, Miejski Rzecznik Konsumentów w Warszawie.
Rzecznik dodaje, że konsument, który zawarł umowę na określonych warunkach, na określony czas ma prawo oczekiwać, że ta umowa zostanie wykonywana zgodnie z ustalonymi zasadami do momentu jej wygaśnięcia.
Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów wszczął postępowanie administracyjne czyli takie, które może zakończyć nakazem zmiany praktyki, a także karą finansową do 10 procent przychodu.
- Są już postawione zarzuty przedsiębiorcy – podkreśla Małgorzata Cieluch, UOKiK.
Więcej w materiale Kuby Witkowskiego. Zapraszamy do wysłuchania.