17-latek został milionerem dzięki grze komputerowej "Minecraft"
2023-06-15, 16:06 | aktualizacja 2023-06-15, 18:06
17-letni Maksym Gavrylenko zainwestował dwa lata temu wraz z kolegami 1000 funtów w serwer w "Minecrafcie", komputerowej grze survivalowej. Teraz, po sprzedaniu go, stał się milionerem. To kolejny przykład, że gry komputerowe przynoszą pieniądze – i to spore. Ale tak naprawdę zarobić można na wszystkim, trzeba tylko wiedzieć jak.
- 17-latek wraz z kolegami zainwestowali 1000 funtów w serwer, by po dwóch latach sprzedać go z ogromnym zyskiem.
- Spekulować, aby osiągnąć duże zyski w krótkim czasie, można właściwie na wszelkiego rodzaju produktach, nawet niematerialnych.
Brat pomógł rozwinąć model biznesowy
– Moimi pierwszymi emocjami, kiedy usłyszałem, że możemy tyle zarobić, były radość i duma: udało mi się bowiem zamienić pasję w dochodowy biznes. Dzięki temu będę mógł pomóc mamie: granie w gry ma sens – mówi rozemocjonowany Maksym. – Właściwie to spodziewaliśmy się zysku, ponieważ z kolegami wdrożyliśmy model biznesowy, który pokazał mi mój brat. Graliśmy, rozwijaliśmy świat w odpowiedni sposób, sprawdzaliśmy, czy poczynione przez nas zmiany, m.in. nowe budowle, przekładają się na wzrost zainteresowania serwerem – tłumaczy sposób działania swój i kolegów.
– Zarobienie na "Minecrafcie" nie jest trudne, trzeba mieć tylko pewne umiejętności – dodaje.
Tanio kupić, drożej sprzedać…
– Nie powinno to nikogo dziwić, zwłaszcza że np. ceny transferowe piłkarzy osiągnęły astronomiczne wartości, które nie mieszczą się w pojmowaniu zwykłego obywatela – komentuje Andrzej Sadowski, prezydent Centrum im. Adama Smitha.
Warto przy okazji pamiętać, że tego typu handel serwerami bądź innymi elementami gry może być po prostu spekulacją: kupić tanio, popracować, aby podnieść wartość, i sprzedać z wielokrotnym zyskiem. – Dzisiaj spekulować można na wszystkim, nawet na nieistniejącej rzeźbie, byle był certyfikat poświadczający, że to jest ta jedyna niewidzialna rzeźba – dodaje Andrzej Sadowski.
Przeczytaj także
- Gry komputerowe przyszłością edukacji? Na pewno mogą być przydatne!
- Gry komputerowe: zdecydowanie więcej niż prosta rozrywka
- Ucieczka z Wilczego Szańca. Kultowa gra "Wolfenstein 3D" ma już 29 lat
Posłuchaj
***
Tytuł audycji: Trójka do trzeciej
Prowadzi: Katarzyna Cygler
Autor materiału reporterskiego: Paweł Turski
Data emisji: 15.04.2023
Godzina emisji: 12.22
Pr