Modnie, tanio, ekologicznie

  • Facebook
  • Twitter
  • Wykop
  • Mail
Modnie, tanio, ekologicznie
zdjęcie ilustracyjneFoto: Stocksnap/Pixabay

Grupa licealistek z Wrocławia opracowała system poszukiwania ubrań w sklepach z używaną odzieżą. I ruszyła z kampanią SECOnd-hand, z akcentem na ECO, głównie w mediach społecznościowych. Właśnie tam rozpowszechniają swój projekt.


kurier paczka doręczenie Shutterstock 1200.jpg
Wielorazowe opakowania kurierskie. Eko-inicjatywa łódzkich studentów

Projekt ma zachęcić ludzi, aby kupowali w sklepach z używaną odzieżą, sprzedawali swoje ubrania, ale również by je przerabiali. Powstał w ramach programu "Zwolnieni z teorii", który aktywizuje polskich uczniów do prowadzenia samodzielnych akcji społecznych.

– Chcemy zachęcić do dawania drugiego życia ubraniom ze względów ekologicznych – tłumaczy Greta Gogolewska, jedna z pomysłodawczyń akcji SECOnd-hand. – Ale to też trochę kwestia stylu, bo chcemy pokazać, jak fajne są te ubrania. Ciuchland to muzeum razem ze sklepem w jednym. I można tam super perełki znaleźć – wskazuje.


Posłuchaj

4:00
Projekt SECOnd-hand (Trójka do trzeciej)
+
Dodaj do playlisty
+

– Są dwie szkoły chodzenia do second-handów: w dzień dostawy, kiedy jest łatwiej znaleźć coś, co nas interesuje, za to będzie więcej kosztować. Lub w ostatni dzień, kiedy wypatrujemy ładnych ciuchów za niską cenę – tłumaczy z kolei Kasia Ogrodnik, która ma na sobie kurtkę z drugiej ręki, kupioną za niewielkie pieniądze. – Najlepiej zacząć szukać w sklepach większych powierzchniowo, ponieważ tam najłatwiej znaleźć coś, co nas interesuje. Warto też chodzić z kimś: to zawsze ułatwia – dodaje.

– Bardzo zależy mi na uświadamianiu społeczeństwu, jak ważne jest współtworzenie i dążenie do gospodarki cyrkularnej. Ja dzisiaj mam na sobie bluzę kupioną rok temu w second-handzie i sztruksowy płaszcz mojej mamy, który jest starszy ode mnie – deklaruje Gabriela Tomaszewska. – Dzisiaj na topie jest ubieranie się w second-handach, gdyż jest to przyjazne dla środowiska, ale też świadczy o dużej kreatywności. Chociaż u nas nadal nie jest to tak popularne, jak chociażby w Szwecji.


***

Tytuł audycji: Trójka do trzeciej
Prowadzi: Piotr Łodej
Autor materiału reporterskiego: Piotr Kaszuwara
Data emisji: 19.05.2021
Godzina emisji: 11.18

pr

Polecane