Trójka|Salon polityczny Trójki
"Mamy do czynienia z poważną manipulacją". Szef KPRM o narracji części mediów ws. podatku od reklam
2021-02-12, 09:02 | aktualizacja 2021-02-12, 10:02
– Próbę opodatkowania dużych koncernów medialnych przedstawia się jako chęć ograniczenia wolności słowa. To nie ma nic wspólnego z rzeczywistością – mówił w Programie 3 Polskiego Radia Michał Dworczyk, szef KPRM.
Na początku lutego do wykazu prac legislacyjnych rządu wpisano projekt ustawy, którego konsekwencją będzie wprowadzenie składki z tytułu reklamy internetowej i reklamy konwencjonalnej. Zgodnie z założeniami połowa wpływów ze składek ma trafić m.in. do NFZ.
Znaczna część prywatnych mediów w środę protestowała we wspólnej akcji "Media bez wyboru", będącej odpowiedzią na zapowiedź przygotowania przez rząd tego projektu.
- "Projekt nie dotyczy małych wydawnictw, lokalnych mediów". Müller o planowanym podatku od reklam
- Podatek od reklam. Joanna Lichocka: to nie uderzy w wolność słowa ani małe portale i gazety
Szef Kancelarii Premiera, który był gościem radiowej Trójki, podkreślił, że "w tym momencie znajdujemy się w fazie prekonsultacji, zbierane są wszystkie informacje". – W Ministerstwie Finansów trwały konsultacje z przedstawicielami niektórych mediów – zapewnił.
– Mamy do czynienia z poważną manipulacją czy wręcz kłamstwem. Próbę opodatkowania dużych koncernów medialnych przedstawia się jako chęć ograniczenia wolności słowa. To nie ma nic wspólnego z rzeczywistością – zaznaczył Dworczyk.
Posłuchaj
– Takie rozwiązania od reklam występują w wielu krajach europejskich – w Wielkiej Brytanii, Hiszpanii, Francji... Mówmy o faktach – zaapelował.
Salon Polityczny Trójki - Michał Dworczyk/Polskie Radio
***
Tytuł audycji: "Salon polityczny Trójki"
Prowadziła: Beata Michniewicz
Gość: Michał Dworczyk (szef KPRM)
Data emisji: 12.02.2020
Godzina emisji: 08.46
PR3/PAP
pb