Reklama

reklama

Grzegorz Brzozowicz: ludzie recyklingują własną młodość

  • Facebook
  • Twitter
  • Wykop
  • Mail
Grzegorz Brzozowicz: ludzie recyklingują własną młodość
Zdjęcie ilustracyjneFoto: shutterstock.com/Chekyravaa

Współczesna popkultura nieustannie poddaje recyklingowi dawne mody. Człowiek przeniesiony z lat 80. czy 90. do współczesności mógłby nie zauważyć, że minęło kilkadziesiąt lat.

TytułKwestia kultury 2019/07/21 20:07
ProwadzącyMariusz Cieślik
Opis

Najbardziej oczekiwanym filmem sezonu jest "Król Lew", w kolejce czeka kolejna część "Gwiezdnych wojen" i adaptacji klasycznych komiksów Marvela. Na listach przebojów królują Bruce Springsteen i Madonna w piosenkach, które brzmią, jakby nagrano je 30 lat temu. Nawet nowości są dziś z recyklingu. Dowodem choćby "Stranger Things" zanurzone w latach 80. tak bardzo, jak to możliwe.

– Mody retro dawniej występowały w dłuższych interwałach. Jeżeli w latach 70. była moda retro, ona dotyczyła rzeczy przedwojennych (...) Z roku na rok ten dystans zaczął się skracać. Na przykład, "Dirty Dancing" recyklinguje brzmienia lat 60. – zauważa autor audycji.

– Popkulturę recyklingują ludzie, którzy są u władzy. Mają po 40 lat i recyklingują własną młodość. Kiedy był boom rockowy w latach 60. i 70. nie było filmów, które opowiadały o gwiazdach tamtych czasów, natomiast teraz oglądamy historie Eltona Johna czy Queen, którzy teraz mają około 70 lat – stwierdza Grzegorz Brzozowicz z "Do Rzeczy".

Jak kultura cyfrowa kształtuje współczesne gusta? Czy możemy przestać liczyć na to, że w popkulturze wydarzy się jeszcze coś zupełnie nowego?

GościeGrzegorz Brzozowicz ("Do Rzeczy"), Leszek Bugajski ("Wprost"), Jakub Majmurek  ("Newsweek")
Playlista
Tagi

Polecane