Reklama

reklama

Na czym polega fenomen Elona Muska?

  • Facebook
  • Twitter
  • Wykop
  • Mail
Na czym polega fenomen Elona Muska?
Elon Musk Foto: Shutterstock.com/Kathy Hutchins

– Bardzo wiele osób kupiło wizje Elona Muska. Trzeba przyznać, że kolejnymi pomysłami, które zwykle głośnym echem odbijają się w mediach, wskazuje różne ścieżki – mówi Szymon Szymczyk, ekspert ds. komunikacji.

Posłuchaj

Czy Elona Muska należy krytykować, czy uwielbiać? (Raport o stanie świata/Trójka)
+
Dodaj do playlisty
+

I choć należąca do miliardera firma Tesla ma długi w wysokości 11 mld dolarów i produkuje niewiele samochodów w porównaniu z takimi potentatami jak Ford, jest znaczenie wyżej wyceniania. Jak przypomina Dariusz Rosiak, wartość Tesli szacuje się na 67 mld dolarów, a wspomnianego Forda na 40 mld dolarów. – Elon Musk jest uwielbiany, bo w przeciwieństwie do wszystkich innych przedsiębiorców snuje wizje, które odnoszą się do bardzo ważnych problemów ludzkości – mówi gość Trójki.

– Auta elektryczne istniały wiele lat temu, ale nie były popularne. Kiedy Elon Musk stworzył Teslę i zaczął produkować takie samochody, w jego ślady poszły takie firmy jak BMW czy Nissan – podkreśla rozmówca Dariusza Rosiaka i dodaje, że dzieje się tak również na innych płaszczyznach, bo "szumne i nierealistycznie ambitne cele" związane z kolejną firmą południowoafrykańskiego wizjonera – SpaceX – ponownie zwróciły uwagę na przemysł kosmiczny.

Czy Elon Musk dobrze radzi sobie z krytyką? Czy zapowiadany przez niego serwis, który miałby oceniać wiarygodność mediów i dziennikarzy, rzeczywiście ma szansę powstać?

Zapraszamy do wysłuchania dołączonego nagrania audycji, w której poruszyliśmy także inne tematy:

  • Na czym polega ekspansja Chin w gospodarce i polityce XXI wieku?
  • Czy Unia Europejska obroni swoje firmy, które chcą handlować z Iranem wbrew amerykańskim sankcjom?
  • Burki, nikaby i hidżaby – co wolno, a czego nie wolno nosić kobiecie w Europie?

***

Tytuł audycji: Raport o stanie świata
Prowadzi: 
Dariusz Rosiak
Goście: 
Szymon Szymczyk (ekspert ds. komunikacji), Beata Płomecka (korespondent Polskiego Radia), Radosław Pyffel (b. członek Rady Dyrektorów Azjatyckiego Banku Inwestycji Infrastrukturalnych z ramienia Polski w randze wicedyrektora), Grzegorz Dobiecki (autor programu "To był dzień na świecie" w Polsat News) 
Data emisji: 11.08.2018 
Godzina emisji: 
15.08

mk/gs

Polecane