Reklama

reklama

"Godność Ma Swoje Imię". Dobra Fundacja i Trójka razem przeciw mobbingowi

  • Facebook
  • Twitter
  • Wykop
  • Mail
"Godność Ma Swoje Imię". Dobra Fundacja i Trójka razem przeciw mobbingowi
Katarzyna Borowiecka i Małgorzata Górska, psycholożka z Dobrej FundacjiFoto: Agnieszka Szydłowska/Polskie Radio

Dobra Fundacja rozpoczyna współpracę z Programem 3 Polskiego Radia, który objął patronat nad I Ogólnopolską Kampanią Antymobbingową "Godność ma swoje imię". Nasze wspólne działania będą obejmowały szeroki zakres inicjatyw mających na celu edukację oraz przeciwdziałanie mobbingowi w miejscu pracy oraz promocję etycznych i bezpiecznych środowisk zawodowych w całej Polsce.

Wierzymy, że współpraca Dobrej Fundacji z radiową Trójką przyczyni się nie tylko do promocji działań antymobbingowych w Polsce, ale także stanie się inspiracją dla innych mediów do wprowadzenia podobnych standardów etycznych. Jednocześnie rozpocznie szeroką dyskusję na temat mobbingu i jego skutków.

Kampania jest zaadresowana przede wszystkim do ludzi doświadczających mobbingu oraz osób, które doznały go w przeszłości. Ponadto akcja ma dotrzeć do osób decyzyjnych w firmach i instytucjach, aby uświadomić im skalę oraz negatywny wpływ zjawiska – zarówno na funkcjonowanie zespołów, jak i kondycję firm.

Więcej o działalności Fundacji, a także I Ogólnopolskiej Akcji Antymobbingowej "Godność ma swoje imię" można przeczytać na stronach: www.dobrafundacja.org.pl/ i www.godnoscmaswojeimie.pl

Źródło: Dobra Fundacja/YouTube

Wspólnie stwórzmy zdrowe środowisko pracy

– Współpraca z Programem 3 Polskiego Radia jest dla nas ogromnym krokiem naprzód. Dzięki wsparciu tak ważnego partnera medialnego mamy szansę szerzej dotrzeć z naszą misją i kształtować świadomość społeczną na temat problemu mobbingu. Razem z Trójką chcemy promować wartości etyczne i wspierać organizacje w tworzeniu zdrowego środowiska pracy – wskazuje Kasia Jarymek, prezeska Dobrej Fundacji

Według badania przeprowadzonego przez Antal i Dobrą Fundację pod patronatem Pracodawców RP, którego wyniki zawarto w raporcie "Mobbing w środowisku pracy", aż 93 proc. pracowników doświadczyło co najmniej raz zachowań, które mogą być uznane za mobbing. 90 proc. z nich wskazuje na pogorszenie zdrowia psychicznego, a 75 proc. – fizycznego. Co więcej, prawie połowa badanych wskazała, że doświadczenie mobbingu zmusiło ich do zmiany pracy, jednak równocześnie tyle samo osób nie zgłosiło tego problemu swojemu pracodawcy. Najnowsze dane ukazują, że mimo istnienia procedur aż 70% osób nie czuje wsparcia w organizacji.

– Impulsem do podjęcia współpracy była audycja "Klub Trójki" poświęcona tematowi mobbingu. Wzbudziła zainteresowanie i aktywny udział naszych słuchaczy i słuchaczek. Jednocześnie uświadomiła nam, jak złożonym zagadnieniem jest mobbing i jak dużo mamy jeszcze do zrobienia, jeśli chodzi o budowanie świadomości naszego społeczeństwa – mówi Agnieszka Szydłowska, dyrektorka radiowej Trójki. - Dodatkowo zależy nam także, aby Trójka jako miejsce pracy dla wielu wspaniałych osób była wolna od niepożądanych praktyk. W ramach współpracy poddamy się audytowi przeprowadzonemu przez specjalistów współpracujących z Fundacją – dodaje.

W czwartek 14 listopada, w popołudniowej audycji "Zapraszamy do Trójki", dyżur ekspercki pełniła psycholożka Małgorzata Górska od wielu lat zajmująca się zagadnieniem mobbingu. W ten sposób Trójka inauguruje oficjalną współpracę z Dobrą Fundacją.

– Zachowania mobbingowe biorą się z różnych naszych krzywd. Sprawca to też ofiara. To często osoba, która sama doświadczyła w dzieciństwie bardzo trudnych sytuacji, sama była gnębiona. Potem, budując pancerz, weszła w rolę kata – zaznaczyła ekspertka w rozmowie z Katarzyną Borowiecką.

Posłuchaj

10:33
Małgorzata Górska z Dobrej Fundacji o różnych obliczach mobbingu (Zapraszamy do Trójki)
+
Dodaj do playlisty
+

 

Trójka jako patron medialny kampanii odegra kluczową rolę w propagowaniu idei przeciwdziałania mobbingowi. Jako partner strategiczny Program 3 Polskiego Radia będzie wspierać Dobrą Fundację w działaniach informacyjnych, edukacyjnych oraz promocyjnych związanych z kampanią, zapewniając szeroki zasięg medialny i umożliwiając dotarcie do tysięcy słuchaczy na terenie całego kraju.

Jednym z pierwszych elementów współpracy Dobrej Fundacji z Trójką będzie przeniesienie produkcji Dobrego Podcastu do Polskiego Radia oraz dołączenie go do radiowej platformy podcastowej. W ramach współpracy Dobra Fundacja będzie również wspierać Trójkę w budowaniu bezpiecznej kultury pracy. Eksperci Fundacji rozpoczną od audytu mającego na celu zbadanie obecnej sytuacji oraz tego, jakie skutki wywołała praca w rozgłośni w ciągu kilku ostatnich burzliwych lat. Następnie zostanie opracowany plan naprawczy, którego wdrożenie będzie polegać m.in. na przeprowadzeniu kompleksowych szkoleń i warsztatów dla zespołu rozgłośni.

***

qch/mat. prasowe/wmk

Polecane