Seksualność w mediach. Nie dajmy się zwariować
2015-09-14, 13:09 | aktualizacja 2015-09-15, 20:09
- Czasami muszę z paniami odczarować pewne wyobrażenie tego, jak kobieta powinna wyglądać. A ogromy wpływ mają na to media - mówiła w Trójce dr Agata Loewe, psychoterapeutka.
Posłuchaj
- Mam wrażenie, że panie wyglądają świetnie, tylko same siebie tak nie widzą. Widzą się oczami kogoś innego i powiem szczerze, że najczęściej chodzi tu o oczy matki mówiącej, jak powinno się wyglądać - przyznała Agata Loewe.
Jak podkreśliła, za tym problemem stoi potrzeba akceptacji. - Szukamy jej u innych, bo nikt nas nie uczy, jak ją budować od środka. Nie mamy poczucia własnej wartości polegającego na tym, że sama z sobą dobrze się czuję - tłumaczyła.
Kobiety w mediach - jak podkreślał z kolei dr Robert Kowalczyk - zawsze są zadbane, szczęśliwe. I kobiety wyobrażają sobie, że jeśli zaczną się tak zachowywać, ich życie będzie lepsze.
Jak uważać na pułapki marketingowe? Jak bardzo media działają na seksualność, w zależności od wieku kobiety? Czy media prowokują eksperymenty seksualne i jak propagowane treści wpływają na życie seksualne Polaków? Jak wyszukiwać wartościowe informacje na temat życia seksualnego i czy to prawda, że seksu w życiu mamy coraz mniej, a wiedzy o nim coraz więcej? Na te i wiele innych pytań odpowiadali goście Joanny Mielewczyk.
***
Tytuł audycji: Seks nasz powszedni
Prowadzi: Joanna Mielewczyk
Goście: dr Agata Loewe (psychoterapeutka, seksuolog) i dr Robert Kowalczyk (psycholog, seksuolog kliniczny)
Data emisji: 14.09.2015
Godzina emisji: 0.05
ei/fbi