Wzrost liczby odbiorców Polskiego Radia w czasie trwania Konkursu Chopinowskiego

  • Facebook
  • Twitter
  • Wykop
  • Mail
Wzrost liczby odbiorców Polskiego Radia w czasie trwania Konkursu Chopinowskiego
Wręczenie Nagród Mediów Publicznych to święto kultury polskiej - powiedział Krzysztof Czabański Foto: Polskie Radio

Program 2 Polskiego Radia, jako współorganizator oraz Polskie Radio i Polskie Radio Chopin, jako patron medialny wydarzenia był jednym z głównych nadawców informacji dotyczących XVIII Międzynarodowego Konkursu Pianistycznego im. Fryderyka Chopina. – Kultura jest naturalnym obszarem działania Polskiego Radia – podkreślił Krzysztof Czabański, Przewodniczący Rady Mediów Narodowych podczas spotkania podsumowującego Konkurs Chopinowski.

 Dzięki zaangażowaniu pracowników Polskiego Radia odbiór Konkursu Chopinowskiego w medium publicznym był znakomity. Wyniki słuchalności oraz zainteresowanie internautów materiałami z Konkursu pokazały, że kultura jest naturalnym obszarem działania Polskiego Radia. Medium publiczne, realizując swoją misję, popularyzuje kulturę i edukuje swoich odbiorców – podkreślił Krzysztof Czabański, Przewodniczący Rady Mediów Narodowych podczas spotkania podsumowującego Konkurs Chopinowski.

Konkurs Chopinowski, prawdziwe święto pianistów, był omawiany na wszystkich dziewięciu antenach Polskiego Radia łącznie przez 630 godzin! Odbiorcy Programu 2, współorganizatora wydarzenia, mogli codziennie w czasie trwania Konkursu usłyszeć transmisje występów, wywiady z uczestnikami oraz komentarze ekspertów prosto ze specjalnego studia w Filharmonii Narodowej w Warszawie.

Portal Polskiego Radia  przygotował i uruchomił specjalny serwis, na którym systematycznie pojawiały się wywiady, relacje i najnowsze aktualności z wydarzenia. W dniu ogłoszenia wyników Konkursu strona internetowa Polskiego Radia została odwiedzona przez niemal 50 tys. użytkowników.

W czasie trwania Konkursu strony Programu 2 oraz Polskiego Radia Chopin na Facebooku zostały wyświetlone przez ponad 2,5 mln odbiorców, którzy śledzili najnowsze doniesienia i aktualności oraz oglądali wywiady z pianistami.

Kanały YouTube Programu 2 oraz Polskiego Radia Chopin, gdzie pojawiały się występy konkursowe oraz wywiady odnotowały niemal 1,5 mln wyświetleń internautów.

Program 2 Polskiego Radia był współorganizatorem, a Polskie Radio i Polskie Radio Chopin – patronem medialnym XVIII Międzynarodowego Konkursu Pianistycznego im. Fryderyka Chopina, który odbył się w dn. 2-23.10.2021 r.

(mat. prasowe)

Polecane