Gra planszowa i internetowe memy – nowa forma promocji "Pana Tadeusza"

  • Facebook
  • Twitter
  • Wykop
  • Mail
Gra planszowa i internetowe memy – nowa forma promocji "Pana Tadeusza"
Gra planszowa "Robak" ma popularyzować "Pana Tadeusza" wśród młodzieżyFoto: mat. promocyjne

Gra planszowa "Robak" i towarzysząca jej internetowa platforma edukacyjna wchodzą w skład projektu, który ma przekonać młodych ludzi do lektury "Pana Tadeusza". Inicjatywa pojawiła się w 190. rocznicę wydania najsłynniejszego dzieła Adama Mickiewicza.

  • "Robak" to kooperacyjna gra planszowa dla dwóch-czterech graczy, na podstawie poematu "Pan Tadeusz" Adama Mickiewicza.
  • 27 lutego, w 190. rocznicę wydania epopei, rozpoczęła się związana z grą kampania edukacyjna pod patronatem Programu 1 Polskiego Radia.
  • Celem kampanii edukacyjnej jest wykorzystanie nowych sposobów komunikacji do zainteresowania młodych ludzi "Panem Tadeuszem".
  • Projekt realizowany jest w ramach programu Promocji Czytelnictwa Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego

W "Robaka" może grać od dwóch do czterech graczy. Konstruują oni subtelne intrygi, by doprowadzić do zgody między kłótliwymi mieszkańcami Soplicowa i w ten sposób urzeczywistnić trzy zamiary księdza Robaka: przygotowanie powstania na Litwie przed przybyciem wojsk Napoleona, pojednanie zwaśnionych rodzin Sopliców i Horeszków oraz zabezpieczenie przyszłości pana Tadeusza i doprowadzenie do jego ślubu z Zosią.

Grze towarzyszy internetowa platforma wiedzy o "Panu Tadeuszu", dostępna pod adresem pantadeusz.promocjaksiazki.pl. – Uznaliśmy, że skoro jest to gra edukacyjna, to trzeba jakoś przemycić tam wiedzę – tłumaczy organizatorka kampanii Iwona Haberny z Agencji Promocyjnej OKO.

Nieprawdopodobnie memiczny Mickiewicz

Autorem tekstów na platformie wiedzy jest prof. Paweł Bukowiec, literaturoznawca z UJ. Na stronie internetowej znaleźć można karty z poszczególnymi bohaterami "Pana Tadeusza", przedstawiające ich wizerunki, oraz krótkie notki biograficzne. Każda z postaci została bardzo solidnie sprawdzona przez pracowników Muzeum "Pana Tadeusza".

– Młodzi ludzie są wychowani w epoce memów, a Mickiewicz jest nieprawdopodobnie memiczny. A jednocześnie chcą mieć wszystko za jednym kliknięciem, i tutaj to mają – przekonuje Iwona Haberny.

Limitowana seria "Robaka"

O ile platforma wiedzy jest dostępna dla każdego, sama gra "Robak" jest ściśle limitowana. Zgodnie z założeniami wyprodukowano tylko 500 egzemplarzy, które otrzymają uczestnicy szkoleń prowadzonych w ramach projektu. Następnie gry trafią do wybranych szkół i bibliotek. Organizatorzy inicjatywy chcą jednak dodrukować większą liczbę planszówek i jesienią tego roku wprowadzić je do sprzedaży w sklepach.


Posłuchaj

9:34
Gra planszowa i internetowe memy – nowa forma promocji "Pana Tadeusza" (Trójka do trzeciej)
+
Dodaj do playlisty
+

Czytaj też:


***

Tytuł audycji: Trójka do trzeciej
Prowadzi: Tomasz Miara
Gość: Iwona Haberny (Agencja Promocyjna OKO)
Data emisji: 29.02.2024
Godzina emisji: 14.16

kc/kormp

Polecane