Reklama

reklama

"Ferrari" – legenda motoryzacji na ekranach kin

  • Facebook
  • Twitter
  • Wykop
  • Mail
"Ferrari" – legenda motoryzacji na ekranach kin
Adam Driver jako Enzo Ferrari w filmie Michaela Manna "Ferrari"Foto: mat. prasowe

– Ta historia tak mnie wciągała emocjonalnie, że chwilami przestawałem być operatorem i  myśleć o technice – tak pracę nad filmem "Ferrari" wspomina autor zdjęć Erik Messerschmidt. Zdobywca Oscara był gościem Trójki na kilka dni przed premierą obrazu opowiadającego o życiu sławnego kierowcy wyścigowego i konstruktora.

  • Reżyser filmu "Ferrari", Michael Mann, ma na koncie takie produkcje, jak "Gorączka", "Miami Vice", "Ostatni Mohikanin" czy "Wrogowie publiczni".
  • Erik Messerschmidt jest gwiazdą w środowisku hollywoodzkich twórców filmowych. Zasłynął przede wszystkim jako autor zdjęć do filmów Davida Finchera. Ma w dorobku Oscara za obraz "Mank".
  • "Ferrari" trafi do polskich kin w piątek, 29 grudnia.

Bohaterem filmu "Ferrari" jest Enzo Ferrari (w tej roli Adam Driver), były kierowca rajdowy, który znajduje się w najtrudniejszym momencie swojego życia. Jest rok 1957. Firma, którą od 10 lat buduje wraz z piękną żoną, Laurą (Penelope Cruz) stoi u progu bankructwa. Na domiar złego, na szczęśliwym dotąd życiu rodzinnym tragicznym cieniem kładzie się śmierć ich syna. W tej sytuacji Enzo decyduje się postawić wszystko na jedną kartę i wziąć udział w jednym z najtrudniejszych wyścigów na świecie –  liczącym ponad 1500 kilometrów rajdzie przez całe Włochy, znanym jako Mille Miglia. Zwycięstwo to szansa na ocalenie firmy, a przegrana oznacza stratę wszystkiego...

Niezwykłe wyzwania i emocjonalny magnes

– Główny bohater ma kluczowe znaczenie dla każdego filmu. Enzo Ferrari to postać bardzo skomplikowana psychologicznie, a to, co go napędza, to wręcz pewien rodzaj obsesji – opowiada Erik Messerschmidt.

Operator przyznaje, że nigdy na planie filmowym tak często nie rozmawiał z aktorami o psychologii i ich interpretacji granych postaci. Mówi też, że wielkim wyzwaniem było dla niego połączenie w spójną całość kameralnych obrazów życia prywatnego bohaterów z dynamicznymi scenami wyścigów samochodowych.

– Dla reżysera Michaela Manna było ważne, aby każda z tych części była w jakiś sposób odrębna i stanowiła zamkniętą całość, ale również, aby łączyły się one w jeden film i żeby widz nie zauważał różnicy – mówi rozmówca Ryszarda Jaźwińskiego.

Messerschmidt nie przypomina sobie, żeby kiedykolwiek wcześniej tak mocno zaangażował się w fabułę filmu. – Po raz pierwszy, gdy patrzyłem w obiektywy i na te wszystkie monitory, sama opowiadana historia tak mnie wciągała emocjonalnie, że na jakiś czas przestawałem być operatorem, przestawałem myśleć o technice – przyznaje gość audycji "Święta na filmowo".


Posłuchaj

54:17
"Ferrari" – niesamowita historia, która wciągnęła samych twórców filmu (Święta na filmowo/Trójka)
+
Dodaj do playlisty
+

Posłuchaj dalszego ciągu rozmowy z Erikiem Messerschmidtem:

Posłuchaj

3:54
Erik Messerschmidt, cz. 2 (Trójkowo, filmowo)
+
Dodaj do playlisty
+

Posłuchaj

3:46
Erik Messerschmidt, cz. 3 (Trójkowo, filmowo)
+
Dodaj do playlisty
+

 

Ponadto w audycji m.in.:

  • Premiera świąteczna: "Vika!" w reżyserii Agnieszki Zwiefki, rozmowa z autorką oraz bohaterką filmu DJ Viką (Wirginią Szmyt);
  • Premiera świąteczna: "Gra w opętanie" w reżyserii Jenn Wexler, rozmowa z kulturoznawczynią Małgorzatą Matuszewską;
  • Przed premierą: "Pieśni wielorybów" w reżyserii Jeana-Alberta Lievre, rozmowa z Mateuszem Górą selekcjonerem Festiwalu Docs Against Gravity.

Posłuchaj

54:06
Filmowe premiery końca roku (Święta na filmowo/Trójka)
+
Dodaj do playlisty
+

  

***

Tytuły audycji: Święta na filmowo, Trójkowo, filmowo
Autor: Ryszard Jaźwiński
Daty emisji: 25/29.12.2023
Godzina emisji: 13.05

kc/ans

 

Polecane