Transport wewnętrzny: niewidoczna rewolucja, czyli automatyzacja

Transport wewnętrzny, zwany także transportem wewnątrzzakładowym, to transport odbywający się np. w magazynach bądź większych halach. Obecnie trwa w nim niewidoczna z zewnątrz rewolucja. A dokładnie – automatyzacja.

Transport wewnętrzny: niewidoczna rewolucja, czyli automatyzacja

Transport wewnętrzny zaczyna się za bramą magazynu

Foto: Pixabay

  • Według definicji transport wewnętrzny jest to transport bliski, odbywający się w ramach jednego zakładu, jego granic
  • Obecnie trwa wielka rewolucja transportu wewnętrznego polegająca na automatyzacji większości procesów

Ludzka praca to najwyższy koszt

– Wszystkie badania mówią o tym, że w magazynie manualnym koszty pracy ludzkiej to jest ok. 50-70 procent całego magazynu. Wewnątrz tego 70-procentowego kosztu są główne drivery, takie jak: zbiórka towaru, pakowanie, zatowarowanie – wylicza Piotr Sędziak, ekspert logistyczny. W tym kontekście nie można się dziwić, że automatyzacja postępuje.

Plusy i minusy automatyzacji

– Pierwszym krokiem, który leży u podstaw automatyzacji, jest gruntowna analiza całego procesu i danych statystycznych. Jeżeli zrobimy to dobrze, to mamy prostszą drogę do tego, co automatyzujemy i w jakim zakresie – tłumaczy Witold Szczurek z LogiSystem. – Najlepiej automatyzować wszystko: kompleksowo. Dlaczego? Kiedy robimy to wszystko kompleksowo, koszt jest niższy. Poza tym pozostawiając jakieś ogniwa niezautomatyzowane, musimy się liczyć z ryzykiem wąskiego gardła, które może wystąpić w takim ogniwie – wskazuje.

Przeczytaj także


Automatyzacja transportu wewnętrznego (Trójkowy punkt techniczny)
7:38
+
Dodaj do playlisty
+

***

Tytuł audycji: Trójkowy punkt techniczny
Prowadzi: Paweł Turski
Data emisji: 29.08.2022
Godzina emisji: 11.19

pr