Gry planszowe dla dorosłych – bawią i uczą o naszych talentach
2022-04-23, 13:04 | aktualizacja 2022-04-24, 21:04
Gry planszowe to nie zabawa. W każdym razie nie tylko zabawa. To także okazja do wydobycia i rozwijania ukrytych w nas talentów, nauki budowania zespołu i przełożenia relacji ze swoimi partnerami w grze na relacje ze współpracownikami. O tym, jak gry planszowe mogą zmieniać ludzi i ich spojrzenie na świat, opowiedziały Jagoda Gandziarowska-Ziołecka i Patrycja Zielińska z Pracowni Gier Szkoleniowych.
Gra zespołowa i indywidualne poszukiwania
Pracownia Gier Szkoleniowych to największy w Polsce dostawca usług i narzędzi szkoleniowych z użyciem gier i symulacji. W gry planszowe jej autorstwa o nazwach takich jak m.in. "Łowisko", "Strike Fighter" czy "autoKOREKTA" grają pracownicy zarówno firm z sektora publicznego, jak i wielkich międzynarodowych korporacji. Wszystkich graczy łączy chęć zespołowego działania i jednoczesne skupienie się na poszukiwaniu indywidualnych, ukrytych zalet.
– Budujemy zaangażowane zespoły i usprawniamy organizacje. Pomagamy ludziom lepiej ze sobą współpracować. Nasza dewiza jest taka, że mocna strona połączona z inwestycją w tę mocną stronę staje się talentem. Znajomość swoich kluczowych talentów bardzo pomaga w nawigowaniu siebie – w życiu i w pracy. Dzięki nim możemy budować zgrane, skuteczne zespoły oraz dostosować swój styl działania do zadań w taki sposób, że praca staje się przyjemnością – wyjaśnia Patrycja Zielińska z Pracowni Gier Szkoleniowych.
- Planszówki i gry karciane. Analogowe sposoby spędzania wolnego czasu;
- Oman. Polscy archeolodzy odnaleźli grę planszową sprzed 4 tys. lat.
- Jak chcemy pracować po pandemii? Preferencje Polaków;
Planszówka sposobem na integrację
Gra planszowa to również droga do integracji, która jest szczególnie potrzebna pracownikom po dwóch latach pracy zdalnej. – Teraz jest moment, w którym ludzie wracają do biur. Niektórzy widzą się po raz pierwszy od dwóch lat, a niektórzy przyszli do pracy w trakcie pandemii i nigdy nie widzieli się na żywo. Jest w nich chęć spotykania się, a gry to dobra, niemęcząca i niezobowiązująca forma, żeby zrobić coś razem, dodać sobie energii do pracy i działania – mówi Jagoda Gandziarowska-Ziołecka.
W grze jak w życiu
Jak podkreślają rozmówczynie Redbada Klynstry-Komarnickiego, gry planszowe okazują się pomocne także w radzeniu sobie z problemami niekoniecznie związanymi z pracą. Przykładem może być lęk przed znalezieniem się w nowej, niepewnej sytuacji. A właśnie takimi sytuacjami są dla nas pandemia i wojna za naszą wschodnią granicą.
– Odczuwanie komfortu w sytuacji niejasności to coś bardzo rzadkiego, co można wyćwiczyć. To pewna kompetencja, dlatego "wrzucamy" ludzi w gry i symulacje. Są to nowe projekty, nowe zadania z nowymi ludźmi. Im częściej będziemy w sytuacji, w której musimy rozwiązać z innymi fikcyjny problem, tym łatwiej będzie nam w nowych sytuacjach i w nieprzewidzianych okolicznościach.
Posłuchaj
Skuteczny LIDER - Budowanie ZESPOŁU w Oparciu o Talenty GALLUPA Dla Game Changers Academy./Pracownia Gier Szkoleniowych
***
Tytuł audycji: Trzy gramy Redbada
Prowadzi: Redbad Klynstra-Komarnicki
Gość: Jagoda Gandziarowska-Ziołecka i Patrycja Zielińska (Pracownia Gier Szkoleniowych)
Data emisji: 23.04.2022
Godzina emisji: 12.06
kr