Sztuka cyfrowego świata. Projektowanie gier VR

  • Facebook
  • Twitter
  • Wykop
  • Mail
Sztuka cyfrowego świata. Projektowanie gier VR
Gry opierające się na wirtualnej rzeczywistości stają się coraz popularniejsze. Dzięki goglom VR użytkownik może przenieść się do trójwymiarowego świata.Foto: Shutterstock

Sztuka ewoluuje, a Redbad podąża za zmieniającymi się trendami. Tym razem postanowił zgłębić cyfrowy świat gier komputerowych. Jak powstają? Czym jest wirtualna rzeczywistość? Czym charakteryzuje się ta dziedzina i jaką ma przyszłość?

– Tworzenie każdego tego rodzaju przedsięwzięcia, niezależnie od tego czy jest to program czy gra VR, wymaga dużego nakładu sił i kompetencji. Sztuką jest zgrać je w czasie. Ważne, by wszyscy zaangażowani w projekt, patrzyli w jedną stronę. Podobnie jest w świecie filmu. Na jeden tytuł pracuje kilkadziesiąt lub nawet kilkaset osób. Wizja musi być spójna. Czuwa nad tym reżyser – mówił w Trójce Adrian Łapczyński, projektant gier VR.

Zespół

– W naszej branży potrzebni są przede wszystkim programiści oraz graficy, którzy tworzą i kreują świat trójwymiarowy. Jest też osoba scenarzysty, która odpowiada za całą koncepcję. Z naszej perspektywy, game designer, czyli projektant, zajmuje się koncepcją i odczuciami użytkownika, który wjedzie w stworzony przez nas wirtualny świat. Użytkownik w goglach VR nie tylko gra i spełnia cele, które stawia przed nim produkt, ale też może powstały w grze świat eksplorować. O tych wszystkich czynnikach trzeba pomyśleć na stopie mentalnej. Można powiedzieć, że projektantem jest jednak główny programista. To on tworzy system i ścieżki plotowania użytkownika. Zastanawia się również, w jaki sposób odwzorować pewne mechaniki  wyjaśniał. 

Technologia

 Tworząc gry VR staramy się w pełni wykorzystać potencjał technologii. W odróżnieniu od gier tradycyjnych, w te opierające się na wirtualnej rzeczywistości można wejść. To trójwymiarowy świat, w którym możemy się poruszać i obcować tak samo, jak w świecie rzeczywistym. Dochodzi tutaj pewna złożoność. Użytkownik zachowuje się podczas gry trochę inaczej niż w przypadku gier komputerowych czy na konsolę. Wolniej przechodzi poszczególne poziomy. Korzystając z wirtualnej rzeczywistości, ma czas na dotknięcie obiektów, zachwycenie się nimi oraz wejście w interakcję – tłumaczył gość Redbada. 

Posłuchaj

50:24
Sztuka cyfrowego świata. Projektowanie gier VR (Trzy gramy Redbada/Trójka)
+
Dodaj do playlisty
+

 

***

Tytuł audycji: Trzy gramy Redbada
Prowadzi: Redbad Klynstra-Komarnicki
Gość: Adrian Łapczyński (projektant gier VR) 
Data emisji: 8.01.2022
Godzina emisji: 13.06

zch

Polecane