Najnowsze wyniki słuchalności Trójki
Udziały Programu 3, od czasu zmiany metodologii badań (jesień 2013 r.) oscylują w granicach 7 proc. Dodatkowo przed nami głośne akcje.
Foto: E. Iwanicka/ PR
Trwały poziom słuchalności potwierdzają wyniki poszczególnych fal badawczych:
Łatwo zauważyć, że na dziewięć kolejnych fal, od stycznia do listopada, z roku 2013 i 2014, w pięciu falach jest wzrost, trzy są bez zmian, a tylko w jednej fali obserwujemy spadek.
Jednorazowe wahnięcia są normalnym zjawiskiem w prowadzonych badaniach i nie ma tu mowy o tendencji spadkowej. Również średnia z porównywanych miesięcy jest minimalnie wyższa w roku 2014.
- Oczywiście, chcielibyśmy, aby nasz udział w rynku stale i wyraźnie rósł. Jak wiadomo wzrostowi słuchalności służą przede wszystkim kampanie reklamowe. Program III takie miewa rzadko, a od lutego 2014 r. nie było ich wcale. Zresztą od lat radzimy sobie bez kampanii, organizując różnego rodzaju wydarzenia poza antenowe. Przez ostatnie 3 lata zorganizowaliśmy ich bardzo dużo. W tym roku nie mieliśmy tak spektakularnych akcji jak "Orzeł może" czy "Trójka do potęgi" , bo skupiliśmy się na mniej nośnych medialnie, ale ważnych i wartościowych sprawach - tłumaczy dyrektor Programu 3 Magda Jethon.
Dziennikarze zaangażowali się w realizację nowych, ambitnych projektów, takich jak spektakle teatralne na żywo w studiu im. A. Osieckiej, czy cykl wywiadów ze światowej klasy pisarzami jak Jaume Cabré i muzykami jak Nick Cave. Od połowy listopada wracamy do organizowania niestandardowych akcji. Właśnie ukazał się nasz kalendarz "Trójka w obrazach wielkich mistrzów", z którego zdjęcia pokazujemy, organizując wernisaże, na kilku głównych dworcach kolejowych Polski. Także na rok 2015 mamy zaplanowane duże wydarzenia, o których z pewnością będzie słychać nie tylko w Trójce.