Czubaszek, Nergal i święta, czyli rzecz o kontrowersyjnych reklamach
2014-12-10, 11:12 | aktualizacja 2014-12-12, 19:12
Biały puch, kulig, dzwoneczki i domowe ciepło - oto głęboko zakorzeniony w naszej kulturze obraz Świąt Bożego Narodzenia. Co na to twórcy reklam?
Posłuchaj
Taki obraz jest też często elementem fabuły wielu reklam przedświątecznych. - Polscy producenci reklam nie są chyba w stanie stworzyć niczego oryginalnego w kontekście świąt. W polskich warunkach bardzo trudno jest sformułować przekaz przewrotny - uważa Marcin Nowak-Lubecki z agencji reklamowej Lowe Warsaw.
Głośnym przykładem takiej próby, której efekt jest odbierany w niektórych środowiskach jako co najmniej dyskusyjny, jest pojawienie się w świątecznej reklamie sieci księgarń Marii Czubaszek czy Nergala.
A jak sytuacja wygląda w innych krajach? Marcin Nowak - Lubecki przytacza w audycji przykłady kontrowersyjnych reklam emitowanych w stacjach zagranicznych.
***
Tytuł audycji: Z dala od Trójki
Prowadził: Jan Niebudek
Gość: Marcin Nowak-Lubecki (agencja reklamowa Lowe Warsaw)
Data emisji: 10.12.2014
Godzina emisji: 9.45
(fbi, ei)