Sprawdź, jak działa na ciebie reklama
80 proc. ludzi twierdzi, że reklama zupełnie na nich nie działa. Prawda jest jednak zupełnie inna.
Foto: Glow Images/East News
Kiedy stajemy przed sklepowym regałem pełnym past do zębów, czasu mamy mało, a siły na czytanie etykiet jeszcze mniej, zaczynają działać pewne, z których nie do końca zdajemy sobie sprawę. I dlatego nasz wybór, wcale nie musi być taki wolny, jak byśmy tego chcieli.
- Osób, na które reklama nie działa zupełnie i takich, na które działa bardzo mocno, jest mało. Natomiast większość z nas w stopniu umiarkowanym ulega reklamom, ale często nie zdajemy sobie z tego sprawy – mówiła w audycji "Obieg otwarty” dr Alicja Grochowska ze Szkoły Wyższej Psychologii Społecznej.
Informacje na temat produktów czy usług otrzymujemy z różnych źródeł. O dobrym chlebie mogą nam mówić przyjaciele, możemy przeczytać w gazecie, albo usłyszeć w kolejce sklepowej. - A później nie pamiętamy skąd o czymś wiemy i dlatego nie mamy pełnej świadomości źródeł naszych decyzji – mówiła psycholog.
Szczególnie przy codziennych zakupach nie zastanawiamy się nad każdym produktem. – I wówczas szczególnie łatwo jest działać pod wpływem nieuświadamianych procesów. A jednym z nich jest to, że bardziej nam się podoba to, co znamy – dodała Alicja Grochowska.
Audycji "Obieg otwarty" można słuchać w poniedziałki o godzinie 7.40, w porannym paśmie "Zapraszamy do Trójki".
(ei)