Sztuczki sprzedawców. Poznaj mechanizmy i nie daj się złapać
2013-10-29, 09:10 | aktualizacja 2013-10-29, 23:10
Galerie handlowe, sklepy, wyprzedaże, okazje, promocje - to teren, który można porównać z dżunglą. Nieprzygotowany klient łatwo daje się wpędzić w zastawione przez speców od marketingu sprytne pułapki.
Posłuchaj
Podczas zakupów większość decyzji podejmujemy spontanicznie, podświadomie, co wykorzystują eksperci zajmujący się marketingiem. – Obserwuje się takie zjawisko "pułapki dobrego interesu" – mówi prof. Dominika Maison. – Każdy, gdy głębiej się zastanowi, znajdzie taką sytuację w swoim życiu – dodaje psycholog.
I trudno, żeby to nie działało, skoro niektórzy z nas podczas zakupów zachowują się wbrew logice. – Kupujemy, bo sprzedawca mówi, że to ostatnie, jedyne, przecenione o 50 procent lub, że dostajemy 50 procent czegoś więcej – wymienia Dominika Maison. – Doświadczony i wyszkolony sprzedawca mówi to oczywiście, żeby podkreślić, że kupując robimy złoty interes – dodaje psycholog.
Warto poznać mechanizmy, które pokażą nam, jak wpadamy w takie pułapki i co robić, by nie dać się złapać w sieć. Zapraszamy do wysłuchania audycji, którą przygotowała Agnieszka Stępień.
Audycji "Obieg otwarty" można słuchać w poniedziałki o godzinie 7.40, w porannym paśmie "Zapraszamy do Trójki".
(ah)