Cena nie jest najważniejszym kryterium wyboru towaru
2013-10-01, 09:10 | aktualizacja 2013-10-01, 10:10
- Bardzo często konsumenci mówią, że kupili coś, bo było tanie, a tak naprawdę o zakupie zadecydowały inne czynniki - tłumaczy prof. Dominika Maison, psycholog z Uniwersytetu Warszawskiego.
Posłuchaj
Cena nie jest najważniejszym kryterium wyboru towaru (Obieg otwarty/Trójka)
Dodaj do playlisty
Prof. Dominika Maison, psycholog z Uniwersytetu Warszawskiego mówi, że badania z obszaru psychologii finansowej i psychologii konsumenta pokazują, że cena ma pewne symboliczne znaczenie.
- Przez nią ludzie w sposób naprawdę nieświadomy odbierają, że coś jest dużo warte albo mało warte. Dlatego nie zawsze jest tak, że jeżeli chcemy coś sprzedać i ustalimy cenę najniższą, to łatwo dokonamy sprzedaży - wyjaśnia.
Audycji "Obieg otwarty" można słuchać w poniedziałki o godzinie 7.40, w porannym paśmie "Zapraszamy do Trójki". Przygotowała ją Agnieszka Stępień.
(pg)