Cena nie jest najważniejszym kryterium wyboru towaru

  • Facebook
  • Twitter
  • Wykop
  • Mail
Cena nie jest najważniejszym kryterium wyboru towaru
Przy dokonywaniu wszelkich zakupów warto się upewnić czy mamy prawo do zwrotu towaru i odstąpienia od umowyFoto: Glow Images/East News

- Bardzo często konsumenci mówią, że kupili coś, bo było tanie, a tak naprawdę o zakupie zadecydowały inne czynniki - tłumaczy prof. Dominika Maison, psycholog z Uniwersytetu Warszawskiego.

Posłuchaj

Cena nie jest najważniejszym kryterium wyboru towaru (Obieg otwarty/Trójka)
+
Dodaj do playlisty
+

Prof. Dominika Maison, psycholog z Uniwersytetu Warszawskiego mówi, że badania z obszaru psychologii finansowej i psychologii konsumenta pokazują, że cena ma pewne symboliczne znaczenie.

- Przez nią ludzie w sposób naprawdę nieświadomy odbierają, że coś jest dużo warte albo mało warte.  Dlatego nie zawsze jest tak, że jeżeli chcemy coś sprzedać i ustalimy cenę najniższą, to łatwo dokonamy sprzedaży - wyjaśnia.

Audycji "Obieg otwarty" można słuchać w poniedziałki o godzinie 7.40, w porannym paśmie "Zapraszamy do Trójki". Przygotowała ją Agnieszka Stępień.

(pg)

Polecane