Jak uczyć, żeby były tego efekty?

- Psychologia wie bardzo dużo na temat procesów pamięciowych i procesów uczenia się - mówi prof. Ewa Czerniawska, psycholog z Uniwersytetu Warszawskiego i radzi, jak najefektywniej nauczać.

Jak uczyć, żeby były tego efekty?

Foto: Glow Images/East News

Jak uczyć, żeby były tego efekty? (Obieg otwarty/Trójka)
+
Dodaj do playlisty
+

Prof. Ewa Czerniawska mówi, że w planie lekcji podobne przedmioty nie powinny być zestawione zaraz obok siebie. - Bardzo dużym błędem jest takie skompilowanie zajęć, gdy zaraz np. po lekcji angielskiego klasa ma lekcję języka niemieckiego czy polskiego - podkreśla.

Zdaniem psycholog pisanie przez nauczyciela tematu lekcji na tablicy i podawanie jej planu jest bardzo dobrym pomysłem, dlatego że pozwala zakotwiczyć myślenie uczniów.

Audycji "Obieg otwarty" można słuchać w poniedziałki o godzinie 7.40, w porannym paśmie "Zapraszamy do Trójki". Przygotowała ją Agnieszka Stępień.

(pg)