Trójka|Zapraszamy do Trójki - popołudnie
Mężczyzna – przedmiot… kontrowersji
2013-07-31, 15:07 | aktualizacja 2013-07-31, 15:07
Do Rady Etyki Reklamy trafiło pierwsze w historii powiadomienie o dyskryminacji mężczyzn. A wszystko zaczęło się od płynu do prania.
Posłuchaj
Podczas rozmowy dwóch kobiet na temat niedawno wypranej sukienki, jedna z nich patrząc na stojącego obok mężczyznę stwierdza "Czasami miło jest mieć coś nowego”. Zdaniem Bohdana Pawłowicza z Rady Etyki Reklamy użycie określenia "coś" w stosunku mężczyzny to forma dyskryminacji. - W tej rozmowie mówi się o osobie jak o rzeczy. To przypadek sprowadzania relacji między kobietą, a mężczyzną wyłącznie do posiadania - dodaje.
Producent płynu do płukania twierdzi, że do fragmentu reklamy należy podejść z przymrużeniem oka. -Ta reklama, opiera się na dowcipie i nie utrwala żadnych krzywdzących stereotypów. - mówi Joanna Bober z firmy Henkel Polska.
Jak powinno wyglądać równouprawnienie?