Mężczyzna – przedmiot… kontrowersji

  • Facebook
  • Twitter
  • Wykop
  • Mail
Mężczyzna – przedmiot…  kontrowersji
Foto: Glow Images/East News

Do Rady Etyki Reklamy trafiło pierwsze w historii powiadomienie o dyskryminacji mężczyzn. A wszystko zaczęło się od płynu do prania.

Posłuchaj

Kontrowersje wokół płynu do płukania - relacja Łukasza Karusty (Zapraszamy do Trójki - popołudnie)
+
Dodaj do playlisty
+

Podczas rozmowy dwóch kobiet na temat niedawno wypranej sukienki, jedna z nich patrząc na stojącego obok mężczyznę stwierdza "Czasami miło jest mieć coś nowego”. Zdaniem Bohdana Pawłowicza z Rady Etyki Reklamy użycie określenia "coś" w stosunku mężczyzny to forma dyskryminacji. - W tej rozmowie mówi się o osobie jak o rzeczy. To przypadek sprowadzania relacji między kobietą, a mężczyzną wyłącznie do posiadania - dodaje.

Producent płynu do płukania twierdzi, że do  fragmentu reklamy należy podejść z przymrużeniem oka. -Ta reklama, opiera się na dowcipie i nie utrwala żadnych krzywdzących stereotypów. - mówi Joanna Bober z firmy Henkel Polska.

Jak powinno wyglądać równouprawnienie?

Polecane