Blogerzy, czyli blogerki z wyższym wykształceniem
Blogi zdobyły w Polsce popularność kilkanaście lat temu. - Był taki czas, że bloga zakładał co drugi polski internauta - mówi Krzysztof Zieliński. Obecnie bloguje coraz mniej osób, zmieniły się także same blogi. Ich ewolucję wymusiły m.in. rozwijające się bardzo dynamicznie portale społecznościowe.
Foto: Glow Images/East News
Duża popularnością - jak zauważa ekspert marketingu internetowego w firmie Gemius - cieszą się blogi osób grających w gry komputerowe i zamieszczające w sieci filmiki dokumentujące swoje sukcesy. Popularne są też blogi kulinarne, co starają się wykorzystać firmy z branży swoje promocyjne produkty.
Jednym ze blogerów, którzy stosunkowo niedawno zaczęli prowadzić swój "pamiętnik" jest Ewelina Szobska. Od kilku miesięcy prowadzi blog o tematyce sportowo-rekreacyjnej (wawaktywnie.pl). - Piszę o tym jak żyć aktywnie w Warszawie, gdzie chodzić, gdzie nie chodzić. W każdym wpisie opisuję i oceniam jedno miejsce - opowiada gość Damiana Kwieka. Jak oceniają eksperci blogi prowadzą głównie kobiety, jedna trzecia wszystkich dokumentujących swoje pasje w sieci ma wyższe wykształcenie.
Jak przyznaje nie zarabia na swoim blogu. - W USA połowa blogerów zarabia do tysiąca dolarów rocznie, 20 procent z nich pisząc zapewnia sobie przychody do 5 tysięcy dolarów rocznie, co z polskiej perspektywy jest znaczącą kwotą - dodaje Andrzej Pająk, z magazynu komputerowego "Chip".
W programie także informacje o polskich filmach studiów KADR i TOR, które za darmo można już oglądać w serwisie You Tube. - Zdecydowaliśmy się na razie na udostępnienie tylko filmów zrekonstruowanych cyfrowo - mówi Maria Puławska z KADR-u. Siedząc przed domowym komputerem można obejrzeć m.in. "Seksmisję", "Rejs", " Vabank".
"Cyber Trójka" w każdy piątek o godzinie 18.10. Zapraszamy!