Dzisiejsza matura bada wiedzę zbyt powierzchownie?
2013-05-07, 08:05 | aktualizacja 2013-05-07, 09:05
- Jeżeli dziecko uczy się, jak zdać test, a nie przyswaja określoną wiedzę, to to jest chore - mówił Bogumił Łoziński ("Gość Niedzielny")
Posłuchaj
Bogumił Łoziński ("Gość Niedzielny") powiedziała, że kiedyś egzamin maturalny był zakończeniem pewnego etapu nauki, po którym młody człowiek miał określoną wiedzę, na tyle szeroką, by móc poruszać się w świecie, znać kod kulturowy, przeszłość. Dziennikarz uważa, że obecnie wiedza, którą zdobywają maturzyści, jest powierzchowna.
Krystyna Szumilas w "Salonie politycznym Trójki: za 2 lata matura będzie trudniejsza
- Mieliśmy ogólną wiedzą, to prawda, ale nie mieliśmy bardzo często wiedzy szczegółowej, mieliśmy właśnie wiedzę powierzchowną. Znajomość języków, nauk technicznych była dramatycznie zła, wszyscy byli humanistami, chcieli być poetami i pisarzami, itd. - mówił z kolei Bogusław Chrabota ("Rzeczpospolita"). Jego zdaniem dziś młodzi ludzie zdobywają wiedzę bardziej specjalistyczną.