Starcie tytanów. Boeing na prowadzeniu?

  • Facebook
  • Twitter
  • Wykop
  • Mail
Starcie tytanów. Boeing na prowadzeniu?
Pierwszy boeing 787 Dreamliner Polskich Linii Lotniczych LOT wylądował 15 bm. na warszawskim lotnisku Chopina. Wystartował z lotniska w Everett koło Seattle. Lot trwał blisko 10 godz. Foto: PAP/Jacek Turczyk

Rywalizacja między Airbusem i Boeingiem to nie tylko konkurencja producentów samolotów, to rywalizacja sposobów myślenia o lotnictwie pasażerskim.

Posłuchaj

Czym lata świat?
+
Dodaj do playlisty
+

- Jedna z koncepcji zakłada oparcie transportu lotniczego na rozwiniętych węzłach lotniczych, portach tranzytowych do których podróżni przylatują ze swoich lokalnych lotnisk. Połączenia takie są realizowane przez małe maszyny, loty transatlantyckie wykonują duże samoloty -wyjaśnia Michał Setlak zast. red naczelnego "Przeglądu lotniczego". Druga z koncepcji, ku której skłania się Boeing, zakłada loty bezpośrednie między docelowymi portami.

- Najpopularniejszym samolotem świata pozostaje Boeing 737, który debiutował w 1967 roku, choć oczywiście maszyny teraz latające są nowsze - mówi Dominik Sipiński, redaktor prowadzący portalu pasażer.com. Jak podkreśla Boeing 737 nie tylko wciąż lata, wciąż jest tylko zamawiany i produkowany. Podobną popularnością cieszy się Airbus 320. Ta firma jest także  producentem największego samolotu na świecie czyli Airbusa A 380, ale zapotrzebowanie na takie maszyny jest niewielkie m.in. w związku z dużymi kosztami ich obsługi.

Jednak to nie od marki ani modelu samolotu zależy to jak bardzo maszyna będzie komfortowa dla pasażerów. To jak wygodne będą fotele, jak dużo pozostanie wolnej przestrzeni i czy będą w łazienki z prysznicami zależy od referencji zamawiającego.

Popołudniowego pasma "Zapraszamy do Trójki" można słuchać od poniedziałku do piątku między 16.00 a 19.00.

Polecane