Najkosztowniejsza walka o władzę

- Firmy działają po to, żeby zarabiać, więc dają pieniądze na polityków nie dlatego, że ich lubią. Nie ma wątpliwości, że lobbing i gra interesów mają podstawowe znaczenie - ocenia motywację firm wspierających polityków dr Jacek Tomkiewicz.

Najkosztowniejsza walka o władzę

Foto: Fot. Man-ucommons/Wikipedia/GNU

Najdroższa kampania wyborcza w dziejach świata - materiał Izabelli Woźniak
+
Dodaj do playlisty
+

Tegoroczna kampania wyborcza w USA kosztowała ponad 2 mld dolarów i była najdroższa w dziejach świata. I chociaż suma wydaje nam się ogromna, w perspektywie gospodarki amerykańskiej szacowanej na 15 bilionów dolarów to niewiele.

- Mówimy nawet nie o procentach, a o dzisiątych częściach procentach. Z perspektywy całej gospodarki amerykańskiej są to naprawdę niewielkie pieniądze. Absolutnie nie można mówić, że pieniądze na kampanię napędziły koninkturę - ocenia  dr Jacek Tomkiewicz z Akademii Leona Koźmińskiego w Warszawie.

>>>Więcej Trójkowych relacji z kampanii wyborczej w USA znajdą Państwo TU<<<

Na kampanii zarobiły firmy zajmujące się marketingiem, PR, badaniami rynku, poligrafią oraz właściciele hoteli czy sal wynajmowanych przez sztaby wyborcze.

Zapraszamy do wysłuchania materiału Izabelli  Woźniak

''

Odtwarzacz jest gotowy. Kliknij aby odtwarzać.