The Cinematic Orchestra z muzyką do czarno-białych filmów
René Clair, Peter Tscherkassky, Joris Ivens, Charles Sheeler, Paul Strand, James Whitney i Standish Lawder - oto reżyserzy światowej awangardy. Ich filmy zainspirowały muzyków z The Cinematic Orchestra.
Fragment okładki płyty "In Motion" part 1
Foto: fot. mat. prasowe
Zespół kierowany przez Jasona Swinscoe wydał w tym roku maksisingiel - pierwszą część serii płytowej "IN MOTION", na którym znajdują się utwory napisane po latach, do dzieł tych wybitnych twórców.
Płyta z pewnością trafi w gust tych z Państwa, którzy podobnie jak ja szukają czasem dźwięków łagodzących obyczaje i są podatni na piękno i subtelność w muzyce. Muzycy nie komponowali jednak w pojedynkę ponieważ do współpracy zaproszono również młodego amerykańskiego pianistę Austina Peraltę i działającego pod pseudonimem Dorian Concept producenta Olivera Thomasa Johnsona kojarzonego głównie z produkcji elektronicznych i hip-hopowych i dlatego też trudno tu mówić o kolejnym autorskim albumie The Cinematic Orchestra, mimo iż nazwa zespołu widnieje na okładce.
Na płycie złożonej z siedmiu kompozycji znajdą Państwo nagrania oscylujące wokół nu jazzu, typowej muzyki filmowej, trip-hopu i downtempo. "In Motion" promuje utwór napisany do silnie zainspirowanego dadaizmem obrazu "Entr'acte" René Claira (film z muzyką przedstawiamy poniżej). Z kolei pierwszym utworem, który usłyszą Państwo po włożeniu do odtwarzacza jest "Necrology" (do filmu Standisha Lawdera). Płytę w całości przedstawię dzisiejszej nocy w "dużym" wydaniu "Potrójnego Pasma Przenoszenia".
Ponadto w drugiej godzinie naszego spotkania zapraszam do wysłuchania seta autorstwa Rafaela Lamberta – polskiego DJ-a, poruszającego się w stylistyce muzyki house.
Serdecznie zapraszam na wspólną noc. Początek audycji punktualnie o 2,
marganmargański