Moc zmysłowości pomaga naciągać
Ładne zapachy i łagodna muzyka wywołują w nas skłonność do ustępstw. Wiedzę tę od dawna wykorzystują sprzedawcy i handlowcy "nakłaniając" nas do wydłużenia czasu zakupów, sięgania po zbędne rzeczy i wywołania chęci powrotu.
Foto: Glow Images/East News
Emilia Ambroziak, doradca sieci perfumerii, podkreśla jednak, że dobry sprzedawca nie zawaha się odradzić nam produktu, który nie jest dla nas, albo zasugerować dłuższego zastanowienia przed dokonaniem zakupu. - Jeśli konsultant potrafi zadać trafne pytania, pomoże nam znaleźć zapach czy kosmetyk odpowiadający naszej osobowości. Często wymaga to porozmawiania o zwyczajach i życiu klienta - wyjasniła w "Instrukcji obsługi człowieka".
Gość Grażyny Dobroń dodaje, że są także klienci, dla których ważne jest podążanie za modą, nowinkami. Te osoby decydują się na kupno produktów nowych na rynku, często limitowanych, niezależnie od tego czy odpowiadają one ich gustom. - Takie osoby kierują się reklamą, przekazem w mediach.
Czy wymiana doświadczeń na forach internetowych pomaga w świadomym dokonywaniu zakupów?
Jak nie dać się skusić zmysłowym reklamom i znaleźć zdrowy balans w wyborze kosmetyków? Czym kierują się osoby kupujące produkty bio? Dowiesz się słuchając całej "Instrukcji obsługi człowieka - 29 sierpnia 2012"
Audycji "Instrukcja obsługi człowieka" można słuchać od poniedziałku do czwartku o godz. 10.45. Zapraszamy.