Etyka w służbie biznesu
- Z moralnością jest jak z normalnością: można o niej nie dyskutować i nie zauważać jej do czasu aż coś nie zacznie "haczyć" i mówimy o potrzebie etyki: w zarządzaniu, w marketingu, w reklamie - mówi dr Dariusz Bąk z Akademii Leona Koźmińskiego.
Foto: Glow Images/East News
Dr Dariusz Bąk mówi, że zwykliśmy patrzeć na świat biznesu z perspektywy aferalnej, ponieważ tp sprawy głośnie i mocno medialne, ale stanowią tylko czubek góry lodowej. - Gros naszych decyzji gospodarczych to decyzje bardzo proste, uczciwe i rzetelne - podkreśla gość Pawła Sołtysa.
Skoro nie da się uciec od świata dóbr ekonomicznych, pozostaje pytanie jak się po nim poruszać, by uchronić się przed błądzeniem, nadinterpretacją zjawisk czy zdarzeń, co czasem bywa trudne. Ekspert wskazuje, że daltego kodeksy etyczne obecnie są tworzone nagminnie w różnych firmach.- Dobrze skonstruowany kodeks jest kierowany do ludzi uczciwych, rzetelnych, dobrych, którzy chcą takimi pozostać, a czasem nie wiedzą, gdzie są granice ich uczciwości - wyjaśnia dr Dariusz Bąk.
W warszawskiej Akademii Leona Koźmińskiego, jednej z najlepszych szkół biznesu w Polsce, od środy do soboty na wspólnych rozmowach spotykają się najwięksi teoretycy i praktycy etyki w biznesie. Polskie Radio ma patronat nad Światowym Kongresem Etyki i Biznesu, którego 5. edycja zgromadziła 400 gości z 45 krajów.
Więcej o etyce biznesu w praktyce oraz programie Kongresu posłuchaj w trójkowej audycji "Bardzo Ważny Projekt".
(ed)