„Kody QR są jak autostrady dla polskich miast”
Dlaczego firmom zależy na umieszczaniu kodów QR na swoich produktach? Jest to rodzaj kodu kreskowego, który mogą odczytywać nasze telefony komórkowe wyposażone w kamerę.
Foto: Glow Images/East News
Na coraz większej ilości produktów pojawia się kod QR (Quick Response - szybka odpowiedź).
Parę lar temu firma stała przed decyzją czy promować się w prasie, telewizji czy też wybrać reklamę zewnętrzną. Teraz pojawił się Internet i technologie mobilne.
- Internet nie jest medium jednolitym. Nawet jeśli wchodzimy do sieci z perspektywy klienta, to zewsząd atakują nas różnego rodzaju komunikaty, w formie banera, maila czy komunikatu. Sam Internet stanowi kilkadziesiąt kanałów komunikacji – wylicza Krzysztof Świdnik, z Agencji Ostryga.
Dlaczego producentom zależy, żeby klienci sięgali po telefony komórkowe?
- Kody QR to chyba pierwsze tak skuteczne podejście. Kody QR są tym co autostrady dla polskich miast – mówi specjalista.
Przy pomocy telefonu komórkowego wyposażonego z kamęrę oraz specjalnej aplikacji z QR można odczytać bardzo wiele informacji.
- Na przykład na targach w Azji na banerze wydrukowano półkę z produktami, taką samą jak można spotkać w zwykłym sklepie. Przy pomocy komórki można było odczytać kod QR i automatycznie przenosił on to sklepu internetowego z tym produktem –opowiada Krzysztof Świdnik.