Firma jest jak armia

  • Facebook
  • Twitter
  • Wykop
  • Mail
Firma jest jak armia
Fragment okładki książki "RozGROMić konkurencję"Foto: fot. mat. prasowe

- Firmy, podobnie jak wojsko, muszą prowadzić bój o serca i umysły pracowników. Jeśli oni pasję i intelekt zaangażują w powodzenie przedsiębiorstwa, sukces jest pewniejszy - twierdzi generał Roman Polko.

Posłuchaj

"Klub Trójki", 13 lutego 2012
+
Dodaj do playlisty
+

Ukazała się właśnie książka "RozGROMić konkurencję. Sprawdzone w boju strategie dowodzenia, motywowania i zwyciężania", którą gen. Roman Polko napisał wraz z żoną Pauliną. Autorzy przekonują, że zasady wojskowości dają się przełożyć na reguły zarządzania biznesem.

- Dla armii kryzys jest czymś normalnym, przygotowujemy się do podejmowania decyzji w ułamku sekundy. Tego biznes może się od wojska uczyć. Mamy dziś także problem z umiejętnościami przywódczymi, a wojskowi są do nich przygotowani, potrafią reagować i kierować ludźmi - wyjaśnia wojskowy.

Wojskowy podkreśla, że dzisiejsze firmy dużo mówią o innowacyjności, ale w rzeczywistości trzymają się utartych schematów, zachowują przewidywalnie i kopiują wzorce. - Siły specjalne zawsze działały inaczej niż regularne wojska, szukały nowatorskich rozwiązań, były też gotowe, by przegrać walkę, bo chodzi o to, by wygrać wojnę - mówił w rozmowie z Dariuszem Bugalskim.

Jakie "jednostki specjalne" powinny istnieć w każdej firmie? Kiedy warto dopuścić do chaosu i jakie znaczenie ma praca zespołowa? Na te i wiele innych ciekawych pytań gen. Polko odpowiadał w "Klubie Trójki, 13 lutego 2012". Zapraszamy do wysłuchania całej audycji!

 

 

Generał Roman Polko, dwukrotny dowódca "Gromu", doradzał Prezydentowi Miasta Stołecznego Warszawy, Ministrowi Spraw Wewnętrznych i Administracji, był zastępcą szefa Biura Bezpieczeństwa Narodowego. Od siedmiu lat doradza menedżerom czołowych polskich i międzynarodowych firm.

Audycji "Klub Trójki" można słuchać od poniedziałku do czwartku o 21. Zapraszamy.

(asz)

Polecane