Firma jest jak armia
2012-02-16, 12:02 | aktualizacja 2012-02-16, 14:02
- Firmy, podobnie jak wojsko, muszą prowadzić bój o serca i umysły pracowników. Jeśli oni pasję i intelekt zaangażują w powodzenie przedsiębiorstwa, sukces jest pewniejszy - twierdzi generał Roman Polko.
Posłuchaj
Ukazała się właśnie książka "RozGROMić konkurencję. Sprawdzone w boju strategie dowodzenia, motywowania i zwyciężania", którą gen. Roman Polko napisał wraz z żoną Pauliną. Autorzy przekonują, że zasady wojskowości dają się przełożyć na reguły zarządzania biznesem.
- Dla armii kryzys jest czymś normalnym, przygotowujemy się do podejmowania decyzji w ułamku sekundy. Tego biznes może się od wojska uczyć. Mamy dziś także problem z umiejętnościami przywódczymi, a wojskowi są do nich przygotowani, potrafią reagować i kierować ludźmi - wyjaśnia wojskowy.
Wojskowy podkreśla, że dzisiejsze firmy dużo mówią o innowacyjności, ale w rzeczywistości trzymają się utartych schematów, zachowują przewidywalnie i kopiują wzorce. - Siły specjalne zawsze działały inaczej niż regularne wojska, szukały nowatorskich rozwiązań, były też gotowe, by przegrać walkę, bo chodzi o to, by wygrać wojnę - mówił w rozmowie z Dariuszem Bugalskim.
Jakie "jednostki specjalne" powinny istnieć w każdej firmie? Kiedy warto dopuścić do chaosu i jakie znaczenie ma praca zespołowa? Na te i wiele innych ciekawych pytań gen. Polko odpowiadał w "Klubie Trójki, 13 lutego 2012". Zapraszamy do wysłuchania całej audycji!
Generał Roman Polko, dwukrotny dowódca "Gromu", doradzał Prezydentowi Miasta Stołecznego Warszawy, Ministrowi Spraw Wewnętrznych i Administracji, był zastępcą szefa Biura Bezpieczeństwa Narodowego. Od siedmiu lat doradza menedżerom czołowych polskich i międzynarodowych firm.
Audycji "Klub Trójki" można słuchać od poniedziałku do czwartku o 21. Zapraszamy.
(asz)