Mann i Gacek przywracają cenzurę
2012-01-25, 17:01 | aktualizacja 2012-11-23, 12:11
Okazuje się, że prawie każda piosenka może stanowić zagrożenie dla systemu. Wszystko zależy od kontekstu, czujności cenzorów i oczywiście samego systemu.
Posłuchaj
- Minęły czasy, gdy piosenka "The Post War Dream" nie mogła być wyemitowana w Polskim Radiu tylko dlatego, że Roger Waters wspomniał w niej o "wkroczeniu Breżniewa do Afganistanu" - rozpoczął audycję "W Tonacji Trójki" Wojciech Mann. - Moje opowieści o paranoicznej wręcz czujności "kontrolerów" wydają się dziś młodym ludziom niewiarygodne.
Chyba nie wszystkim, skoro jeden ze słuchaczy zauważył, że w epoce wszechobecnego octu podejrzenia wzbudzać mogłaby już sama nazwa... Acid Drinkers.
Anna Gacek nadała Wojciecha Manna "zabawie w cenzurę" jeszcze baRdziej fantastyczny i hipotetyczny charakter. Wymyśliła sobie kilka alternatywnych kosmosów, a potem wybrała dla każdego z nich "zakazane piosenki". Bo czyż "Velociraptor!" Kasabian wypadało by puszczać w świecie sterroryzowanym przez dinozaury? Albo czy po zagładzie nuklearnej ktoś chciałby słuchać "Radioactive" Kings Of Leon?
Na razie na antenie Trójki wolno odtwarzać następujące piosenki:
WM: The Post War Dream – Pink Floyd
AG: Radioactive – Kings Of Leon
WM: (I Can’t Get No) Satisfaction – Junior Wells
AG: I Need A Dollar – Aloe Blacc
WM: Looking For A Brend New World - Harry Manx & Kevin Breit
AG: Don’t Marry Her – The Beautiful South
WM: She Loves Me Not - Papa Roach
AG: Feel Good Hit Of The Summer – Queens Of The Stone Age
WM: Black Raven – Cee Cee James
AG: Velociraptor! - Kasabian