Trójka|Salon ekonomiczny Trójki i Dziennika Gazety Prawnej
Banki chcą być bardziej obecne w sieci
2011-05-18, 15:05 | aktualizacja 2011-05-18, 15:05
- W każdym banku trwają teraz rozmowy na temat pozycjonowania bankowości internetowej. Większość banków mówi o pełniej integracji usług. Próbują odpowiedzieć na pytanie, po co tak naprawdę klienci mają odwiedzać stacjonarne oddziały – mówi Wojciech Sobieraj, prezes Alior Bank.
Posłuchaj
Bankowość internetowa to z pewnością wygodna i coraz bardziej powszechna forma zarządzania rachunkami i przelewami. Jednak w dalszym ciągle nie jest w Polsce tak popularna i zaawansowana jak chciałyby same banki.
- Bankowość powinna znać swoje miejsce w szeregu. To nie jest pociągający temat i to, o czym ludzie ciągle marzą. Nie jest dla mnie zaskoczeniem, że ludzie najpierw zaczęli korzystać z You Tube, a dopiero potem będą chcieli zobaczyć swojego doradcę na ekranie monitora – tłumaczy prezes Alior Bank Wojciech Sobieraj.
Gość audycji dodaje również, że choć tempo zmian jest bardzo szybkie, Polska nadal pod tym względem odstaje od krajów Europy Zachodniej.
Według Wojciecha Sobieraja w gestii bankowości tradycyjnej przez długi czas pozostaną jeszcze niektóre usługi. Chodzi tutaj przede wszystkim o kwestię kredytów hipotecznych, skomplikowanych produktów inwestycyjnych oraz kredytów dla firm.
Aby wysłuchać całej rozmowy "Banki chcą być bardziej obecne w sieci", wystarczy kliknąć w ikonę dźwięku w boksie "Posłuchaj" w ramce po prawej stronie.
(dmc)