"Polska na TAK!". Wspólna akcja Polskiego Radia i Telewizji Polskiej
11 ambasadorów, 11 murali, 11 koncertów i wielka kulminacja 11 listopada w Lublinie. Wystartowała ogólnopolska akcja "Polska na TAK!", czyli wspólny projekt Polskiego Radia i Telewizji Polskiej. W jej ramach będziemy pokazywać nasz kraj jako miejsce różnorodności, kreatywności i zmian na lepsze.
"Polska na TAK" to wspólna akcja Polskiego Radia i TVP
Foto: Polskie Radio
Oficjalny start kampanii "Polska na TAK!" miał miejsce 11 października, w Muzeum Józefa Piłsudskiego w Sulejówku. Rozpoczęta na miesiąc przed Narodowym Świętem Niepodległości akcja ma łączyć pokolenia, regiony i środowiska w duchu dumy, pozytywnej energii i nowoczesnego patrotyzmu.
Dyrektor generalny TVP Tomasz Sygut podkreśla, że hasło "Polska na TAK!" ma jednoczyć Polaków w świętowaniu 11 listopada. Wtóruje mu wiceprezes Polskiego Radia Juliusz Kaszyński: - My, Polacy, mamy się z czego cieszyć i czym się chwalić. Mamy z czego być dumni.
- Zastanawialiśmy się, jak w sposób, który jednoczy, można świętować kolejną rocznicę odzyskania niepodległości. Hasło "Polska na TAK" jest tak piękne i pojemne, że zmieści absolutnie wszystkich, bez względu na to, na kogo głosują, w kogo wierzą czy z kim śpią - kontynuuje Tomasz Sygut. - Życzyłbym sobie i Państwu, żeby ta akcja nigdy się nie skończyła - dodaje.
Inicjatywa "Polska na TAK!" i symboliczna jedenastka
Osią kampanii Polskiego Radia i Telewizji Polskiej jest symboliczna "jedenastka". W ramach akcji powołano więc jedenastu ambasadorów i ambasadorki "Polski na TAK!", którzy reprezentują różne dziedziny życia publicznego. W tym gronie znaleźli sie Adam Małysz, Kamil Bednarek, Maja Włoszczowska, Jacek Cygan, Andrzej Pągowski, Mariusz Szczygieł, Roman Czejarek, Davina Reeves, Kolorek - Karol Stefanowicz oraz duety Katarzyna Kasia, Grzegorz Markowski i Siostry Kafar.
- Myślę, że Polska wszędzie jest piękna. Jednym z odkryć tej akcji jest to, że tego jakoś na co dzień nie doceniamy. (...) Jak człowiek zrobi taki krok do przodu i zapyta "gdzie jest pięknie, gdzie są dobrzy ludzie" może dojść do wniosku, że tych powodów mamy do dumy jest bardzo dużo - zaznaczył w popołudniowej audycji "Zapraszamy do Trójki" Grzegorz Markowski.
Każdy z ambasadorów wybierze jedno miasto i inicjatywę, które staną się częścią ogólnopolskiej mapy "Polska na TAK!". - W akcji chodzi o to, by pokazać, co dobrego wydarzyło się w Polsce - zaznacza Juliusz Kaszyński. - Widzę, jak zmieniły się miasteczka, wsie, boiska, place zabaw. Oczywiście są sprawy wielkie, jak autostrady, stadiony czy muzea, ale są też sprawy małe, jak lokalne place zabaw, miejsca integracji społecznej i inne miejsca, które powstały z oddolnych inicjatyw obywateli, zmieniających nasze małe ojczyzny, w których żyjemy - dodaje wiceprezes Polskiego Radia.
"Polska na TAK!": wielki finał w Lublinie
W wybranych lokalizacjach powstanie 11 murali inspirowanych ideą projektu. Zostaną one stworzone przez lokalnych artystów i młodzież. W weekend poprzedzający finał akcji - 8 i 9 listopada - Polskie Radio i Telewizja Polska pojawią się w tych miastach. Dzięki temu widzowie oraz słuchacze będą mogli poznać zgłoszone projekty oraz wysłuchać opowieści o tym, jak lokalne społeczności zmieniały się w ostatnich latach.
Wielki finał akcji zaplanowano na 11 listopada. Tego dnia w Lublinie odbędzie się z udziałem największych polskich gwiazd. Co równie ważne, wydarzenie zapoczątkuje cykl 11 koncertów "Polska na TAK!" organizowanych w całej Polsce - w szkołach, lokalnych ośrodkach kultury i przestrzeniach miejskich. Koncerty będą retransmitowane na antenach TVP i w Polskim Radiu, a relacje pojawią się w serwisach informacyjnych oraz w mediach społecznościowych
Kampania "Polska na TAK!": zapraszamy do udziału
Propozycje i prezentacje ze swoich miejsc zamieszkania będą mogli przesyłać również widzowie i radiosłuchacze. Wszyscy będą mieli okazję pochwalić się swoją małą ojczyzną, pokazać interesujące obiekty, ciekawe inicjatywy. Propozycje i prezentacje wybranych miejsc można przesyłać na wspólny adres: polskanatak@tvp.pl. - Zachęcamy Państwa do włączenia się do tej akcji. A tym samym do opowiedzenia o miejscach, inicjatywach, które Państwa zdaniem są ważne i które zrobiły dla Państwa społeczności coś dobrego - mówi Juliusz Kaszyński.
- Do końca miesiąca czekamy na zgłoszenia. Napisz, nagraj filmik, zrób zdjęcie i wyślij na podany adres - mobilizuje do udziału w projekcie dyrektor Telewizyjnej Agencji Informacyjnej Grzegorz Sajór.