Moda cyrkularna i upcykling: zmienić myślenie o rzeczach, które nas otaczają

Czy można tworzyć modę na wybiegi z firanek, zasłon, tkanin obiciowych, kawałków dżinsów i niechcianych koszul? Czy można świadomie nie dążyć do maksymalizacji zysków i sprzedaży i wciąż mieć rosnącą bazę wielbicieli swoich ubrań?

Moda cyrkularna i upcykling: zmienić myślenie o rzeczach, które nas otaczają

Karolina Sulej

Foto: Anna Hernik dla PR

Jackob Buczynski to projektant osobny - jego kolekcje to bardziej projekty niż propozycja trendów, jego twórczość to bardziej materialny wyraz jego życiowej filozofii niż modowa marka. Wszystko zaczęło się od dżinsowej koszuli i rzeczy po babci. W ciągu ostatnich kilku lat Jackob Buczynski zdążył stworzyć kolekcję z sukni ślubnych z drugiej ręki, przerobić ubrania wielu spotkanych na ulicy przechodniów, wszedł we współpracę z przedsiębiorstwem przetwórstwa ubrań. Przede wszystkim jednak udało mu się - i udaje nadal - popularyzować modę cyrkularną i upcycling nie jako smutną konieczność czy interesujący dodatek w szafie, ale jako część codzienności, która daje radość, pobudza kreatywność i zmienia myślenie o rzeczach, które nas otaczają.


Piotr Radecki