"Blinding Lights" The Weeknd z rekordem Spotify. Piosenka zarobiła miliony

"Blinding Lights" autorstwa The Weeknd pobiło rekord platformy Spotify i stał się pierwszym utworem, który przekroczył 5 miliardów odtworzeń. Osiągnięcie ma również wymiar finansowy - według branżowych szacunków utwór kanadyjskiego artysty mógł zarobić 25 milionów dolarów.

"Blinding Lights" The Weeknd z rekordem Spotify. Piosenka zarobiła miliony

"Blinding Lights" z 5 miliardami odtworzeń na Spotify.

Foto: PAP/Abaca

The Weeknd świętuje wielkie osiągnięcie. Jego "Blinding Lights" jest pierwszym utworem w historii Spotify, który przekroczył liczbę 5 miliardów odsłuchów. Duże wrażenie robi kwota, którą zarobiła piosenka - mówi się nawet o 25 milionach dolarów.

The Weeknd z wielkim osiągnięciem. "Blinding Lights" pobił rekord Spotify

Skomponowana w 2019 roku piosenka pochodząca z płyty "After Hours" przez lata odnosiła wielkie sukcesy. Singiel, zwierający utwór docierał na szczyty lisy przebojów w trzydziestu krajach, w tym w USA, Wielkiej Brytanii, Irlandii, Australii, Holandii, Niemczech, Austrii, Szwajcarii, Danii, Szwecji, Norwegii, Finlandii, Kanadzie, we Francji i w Polsce. Po tych wyróżnieniach przyszedł czas na kolejne. Jak ogłosił Spotify za pośrednictwem mediów społecznościowych, "Blinding Lights" jest pierwszą kompozycją w historii platformy streamingowej, która została odtworzona 5 miliardów razy.


Na drugim stopniu podium pod kątem odtworzeń znajduje się "Shape of You" Eda Sheerana, a na trzecim "Starboy" The Weeknd i Daft Punk.

Ile artysta zarobił na utworze? Mowa o milionach

Według szacunków branżowych, jedno odtworzenie piosenki warte jest w przedziale 0,003 do 0,004 dolara. Sprawia to, że "Blinded Lights" mogło zarobić kwotę nawet 25 milionów dolarów. 


Całość tantiem nie trafia jednak wyłącznie do The Weeknda - utwór został napisany wraz z Maxem Martinem, Oscarem Holterem, Ahmadem Balshe i Jasonem Quenneville’em. Każdy z nich ma procentowe prawa do kompozycji, jednak udziały są utajnione. Należy pamiętać jednak, że piosenka stanowi wyjątkowy przypadek i potwierdzają to szacunki dotyczące stawek platformy, wynoszące od 3 do 4 dolarów za 1000 odtworzeń. Innym czynnikiem jest fakt, że kwoty te są uśrednione globalnie i zależą od wielu czynników, jak chociażby kraj, z którego pochodzą wyświetlenia.

Mateusz Wysokiński