Włącz Trójkę i rób co chcesz. My będziemy Twoim towarzyszem

W świecie pełnym bodźców i nieustannych podpowiedzi, jak żyć lepiej, szybciej i efektywniej, radiowa Trójka wybiera inną drogę. Pokazujemy to w nowej kampanii pod hasłem "Włącz Trójkę i rób co chcesz", która stawia na wolność, autentyczność i szacunek wobec słuchaczy. Nie mamy zamiaru nikogo zmieniać ani pouczać. Trójka chce być po prostu obecna – jako towarzysz codzienności, który nie zagłusza, ale daje przestrzeń.

Włącz Trójkę i rób co chcesz. My będziemy Twoim towarzyszem

Włącz Trójkę i rób co chcesz

Foto: Trójka Polskie Radio

Bohaterami kampanii "Włącz Trójkę i rób co chcesz" są ci, których słuchacze Trójki znają najlepiej – redaktorzy i redaktorki związani z kultowymi audycjami stacji. W pierwszej odsłonie kampanii pojawiają się Agnieszka Szydłowska, Katarzyna Borowiecka oraz Renata Grochal – osobowości, które budują unikalny charakter Programu Trzeciego i są dla słuchaczy nie tylko głosem w eterze, ale także codziennym rytuałem, inspiracją i punktem odniesienia.

– Chcemy być obecni w życiu naszych słuchaczy tak, jak sobie tego życzą – jako głos, który inspiruje, koi albo po prostu towarzyszy w codziennych chwilach. Nowa Trójka nie narzuca i nie ocenia. Kampanią przypominamy, że w Trójce każdy może być sobą. To radio wolnych ludzi – mówi Paweł Majcher, redaktor naczelny Polskiego Radia.

– Szukaliśmy pomysłu, który z jednej strony pozwoli nam przypomnieć o istnieniu i odbudowie Trójki tym wszystkim słuchaczom i słuchaczkom, którzy rozstali się ze stacją ostatecznie w roku 2020, ale jednocześnie chcieliśmy podkreślić, że na rynku radiowym wyróżnia nas autorskie podejście do tworzenia audycji oraz dystans do samych siebie – tłumaczy Agnieszka Szydłowska.

Za pomysł kreatywny oraz kompleksową realizację kampanii – w tym produkcję spotu wizerunkowego – odpowiada agencja Huta 19 im. Joachima Fersengelda. Spoty, które dzięki niej powstały, pojawią się w telewizji, digitalu, na nośnikach zewnętrznych oraz w mediach społecznościowych i na kanałach własnych Trójki.

Warto przypomnieć, że to kolejna współpraca Trójki z Hutą 19. W 2018 roku agencja przygotowała dla nas serię spotów, w których do włączenia Programu Trzeciego zachęcali Artur Andrus, Dawid Podsiadło i Zbigniew Zamachowski.

"Włącz Trójkę i rób co chcesz": znane głosy i twarze w spotach

Poza redaktorami i redaktorkami Trójki w materiałach reklamowych zobaczymy twarze, które możemy już znać z małego i wielkiego ekranu. Bohatera jednego ze spotów gra Bartek Deklewa; wcześniej zagrał on między innymi w serialu "Absolutni debiutanci" i filmie 'Światłoczuła". – Chciałbym grać postaci charakterystyczne i chciałbym tego więcej! Gram osobę, którą nie jestem. To bardzo ciekawe doświadczenie – opowiadał niedawno aktor w rozmowie z Michałem Nogasiem w audycji "Tu Myśliwiecka 3/5/7".

W kolejnym ze spotów wystąpiła Matylda Giegżno. Aktorka ma już na swoim koncie występy w filmie "Kos" z 2023 roku oraz w serialach "Warszawianka", "Powrót", "Brokat" i "Klangor. Ostatnio z kolei wcieliła się w postać Agaty – główną bohaterkę filmu "Światłoczuła" w reżyserii Tadeusza Śliwy. Produkcja, przypomnijmy, zdobyła nagrodę publiczności na tegorocznym festiwalu OFF CAMERA.

Oprócz wspomnianej dwójki bohaterem spotów Trójki jest również postać grana przez Marcina Bartnikowskiego. Aktor występował na deskach teatrów Akcja DZRT w Białymstoku, Dramatycznym w Białymstoku, Białostockim Teatrem Lalek, Kompania Doomsday w Białymstoku, Malabar Hotel w Warszawie, Nowym w Poznaniu, Dramatycznym w Warszawie, Studio w Warszawie, Syrena w Warszawie i im. Fredry w Gnieźnie. W swoim dorobku ma również występy serialowe – m.in. w "Koronie Królów. Jagiellonowie", "Królach" i "Czasie honoru".

Za reżyserię spotów odpowiada wspomniany już Tadeusz Śliwa. Poza "Światłoczułą" współtworzył on komediowy serial polityczny "Ucho Prezesa", krótkometrażowy dramat "Wszystko według planu" czy film "(Nie)znajomi", który otrzymał nominację na festiwalu Młodzi i Film.

Nie jest to również jego pierwsze spotkanie ze światem reklamy. Nakręcony przez niego spot "Piaskownica" zdobył nagrodę Europejskiego Roku Równych Szans dla Wszystkich za najlepszą reklamę audiowizualną w 2007 roku.

"Włącz Trójkę i rób co chcesz", czyli opowiedz nam o sobie

Nasza kampania nie będzie obejmowała jedynie spotów reklamowych, grafik i plakatów. Będzie to również oddanie głosu słuchaczom. Zgodnie z hasłem "rób co chcesz" chcemy pozwolić ludziom opowiedzieć o sobie i tym, co robią. 

Regularnie przejeżdżasz przez całą Polskę (a może też inne kraje) na rowerze? Nie przepuszczasz żadnej okazji na wchodzenie po schodach na czas? A może działasz na rzecz innych i, na przykład, to dzięki tobie sąsiedzi i sąsiadki mogą podziwiać z okien piękne rośliny?

Opowiedz o tym, co jest Twoją codziennością i powodem do radości. Swoją historią można podzielić się, pisząc na adres robcochcesz@polskieradio.plAutorzy cyklu – Karolina Gonet i Michał Jędrkowiak – będą prezentować kolejne opowieści od poniedziałku do czwartku o godz. 8.45, w porannych wydaniach "Zapraszamy do Trójki". Pierwszą z nich zaprezentujemy w poniedziałek 2 czerwca, wraz ze startem kampanii reklamowej.

qch/mat. prasowe