Social media: wielka szansa dla osób w średnim wieku. Jak ją wykorzystać?
2025-01-27, 20:01 | aktualizacja 2025-01-27, 20:01
Można się na to zżymać, ale media społecznościowe są już stałym elementem naszego życia. Jak dzisiejsi 40-, 50- i 60-latkowie mają w nich zaistnieć, by mieć z tego korzyści?
Social media obejmują swoim zasięgiem właściwie cały świat. Także w sprawach zawodowych. Dlatego warto wiedzieć, w jaki sposób profesjonalnie je wykorzystać, dając zarazem sobie szansę na zwiększenie korzyści zawodowych.
Posłuchaj
Nie patrzeć przez pryzmat młodości
- Ja podpowiadam to 40- i 50-latkom od ponad 10 lat. To jest dla nich idealne miejsce, bo są bogaci w mądrość życiową i zawodową. Takich osób w social mediach brakuje z wielu względów - mówi Joanna Ceplin, strateżka marki i komunikacji online. - Nie obawiajmy się, że to tylko dla młodych, nie patrzmy na to przez pryzmat, że trzeba tańczyć i kręcić rolki. Należy podejść do tego inaczej: jakie ja mogę z tego wynieść korzyści? I nad tymi zasobami, które przyniosą nam później korzyść, popracować - radzi.
- Trzeba też wziąć pod uwagę, że cykl naszego życia się wydłuża i wszystko wskazuje na to, że w trzeciej części naszego życia będziemy cały czas aktywni zawodowo - dodaje.
Przeczytaj także
- Spóźnieni i sztywni: japońska rodzina cesarska wkracza do mediów społecznościowych
- Asertywność: ważny element naszego życia i pracy
- Julia Bojaruniec zdradza przepis na sukces w sieci. "Szanuj odbiorców"
Social media ważne - dla kogo?
Rozmówczyni Krzysztofa Łoniewskiego wskazała na trzy grupy osób, dla których własna wizytówka w social mediach jest bardzo ważna.
Pierwszą są zarządzający wyższego stopnia, menadżerowie, którzy nagle, po kilkunastu latach stracili pracę. Mają rozwiniętą sieć kontaktów, znajomych ale... nie mają jasnej, klarownej prezentacji swojej kariery i doświadczeń. A dzięki social mediom taką wizytówką można o wiele szybciej dotrzeć do konkretnych osób bądź nawet headhunterów.
Druga grupa to ci, którzy świadomie budują i prowadzą swoją markę. Oni są obecni w social mediach, ale przed nimi kolejne wyzwania, awanse, może zmiana firmy. - Do tego też się warto przygotować w "socialach" - sugeruje Joanna Ceplin.
Kolejną grupą są osoby, które prowadza własną działalność gospodarczą, biznesy, freelancerzy. Jeżeli dobrze się prezentują, zadbają o swoje sieci połączeń i kontaktów, mogą łatwiej nawiązywać partnerstwa biznesowe czy sprzedawać swoje usługi.
Jak się prezentować?
- Zakładam, że nie będzie to nasz debiut w social mediach, bo większość z nas już jakieś konta tam ma. Więc najpierw warto zrobić sobie swoisty audyt: przejrzeć, co tam publikowaliśmy. Czy na pewno zdjęcia sprzed 10, pięciu czy nawet dwóch lat są nam potrzebne: wtedy cel ich publikacji na pewno był inny. Warto też sprawdzić funkcje udostępnienia - tłumaczy Trójkowa gościni. - A potem zastanowić się "w czym media społecznościowe mogą mi pomóc, co mogę uzyskać?" Bo nie chodzi o to, co się dzieje tu i teraz: trzeba myśleć o tym, co będzie za trzy, pięć lat - wskazuje.
***
Tytuł audycji: Zapraszamy do Trójki
Prowadzi: Krzysztof Łoniewski
Gościni: Joanna Ceplin (strateżka marki i komunikacji online, specjalistka ds. social mediów)
Data emisji: 27.01.2025
Godzina emisji: 16.40
pr/pg