Reklama

reklama

Jak mówić o bezpieczeństwie w sposób interesujący?

  • Facebook
  • Twitter
  • Wykop
  • Mail
Jak mówić o bezpieczeństwie w sposób interesujący?
Po sukcesie pierwszego sezonu słuchowiska na platformach podcastowych, zdecydowano się na jego emisję na antenie Programu Trzeciego Polskiego RadiaFoto: mat. promocyjne

W dobie cyfrowych technologii, zagrożenia związane z cyberoszustwami stają się coraz bardziej wyrafinowane. Aby skutecznie przeciwdziałać tym zagrożeniom, mBank i Voice House stworzyli słuchowisko "Jazgot", które przez wciągające historie edukuje słuchaczy, jak chronić się przed cyberprzestępcami. Po sukcesie na platformach podcastowych, "Jazgot" zagościł również na antenie "Trójki", docierając do jeszcze szerszego grona odbiorców.

Dlaczego słuchowisko?

Wybór tej formy (już po raz drugi), a raczej jego nowoczesnej wersji, czyli podcastów był nieprzypadkowy. Cieszą się coraz większą popularnością, oraz idealnie sprawdzają się do tego, by pokazać jakie metody manipulacji stosują oszuści. Można "na żywo" doświadczyć emocji, jakie towarzyszom ofiarom i zrozumieć, w jakiej są sytuacji i jak oszuści wywierają na nie presję. Aby efekt był jak najlepszy, do współpracy przy projekcie zaproszono specjalistów od tworzenia podcastów - firma Voice House, a w rolę narratora historii wcielił się Jarosław Kuźniar. Jednak zanim on oraz lektorzy zasiedli przed mikrofonami, do pracy zaangażowanych zostało czworo autorów, którzy znają się na kryminałach jak mało kto – Katarzyna Puzyńska, Igor Brejdygant, Łukasz Orbitowski oraz Marcel Woźniak. Każdy z nich przygotował scenariusz poszczególnych odcinków drugiego sezonu "Jazgotu".

mBank i bezpieczeństwo

mBank prowadzi kampanie edukacyjne, których głównym celem jest budowanie świadomości o zagrożeniach w sieci. "Jazgot" to również element tych działań. A każdy z odcinków powstawał przy konsultacji z ekspertkami oraz ekspertami mBanku ds. cyberbezpieczeństwa.

Zobacz także

"Jazgot" na antenie Trójki

Po sukcesie pierwszego sezonu słuchowiska na platformach podcastowych, zdecydowano się na jego emisję na antenie Programu Trzeciego Polskiego Radia. Ten ruch był nie tylko swoistym powrotem do korzeni, kultowego miejsca dla słuchowisk, ale również sposobem na to, by z przekazem edukacyjnym dotrzeć do jeszcze szerszego grona odbiorców, które może nie tak często korzystają z platform podcastowych.

Spotkanie z autorami "Jazgotu"

A skoro już "Jazgot" zagościł na antenie "Trójki", w sobotę 16 listopada, słuchowisko zawitało do Studia Polskiego Radia im. Agnieszki Osieckiej. To wydarzenie dało słuchaczom możliwość spotkać się na żywo z autorami scenariuszy - Katarzyną Puzyńską, Łukaszem Orbitowskim i Marcelem Woźniakiem, zadać pytania i porozmawiać o tym, co ich najbardziej zainteresowało w pracy nad "Jazgotem". Natomiast psycholożka Dorota Minta oraz Jarosław Górski, dyrektor departamentu bezpieczeństwa mBanku opowiadali o metodach, jakie stosują oszuści i jaki jest ich wpływ na ofiary.. Spotkanie, które poprowadził Jarosław Kuźniar cieszyło się dużym zainteresowaniem ze strony publiczności. Co potwierdziło, że "Jazgot" to projekt, który porusza ważne tematy i zasługuje na uwagę.


Artykuł sponsorowany 

. 

Polecane