Paragony fiskalne w supermarketach. Dlaczego stają się coraz dłuższe?

  • Facebook
  • Twitter
  • Wykop
  • Mail
Paragony fiskalne w supermarketach. Dlaczego stają się coraz dłuższe?
Paragony fiskalne - ile papieru potrzeba na ich wydrukowanie? Foto: shutterstock / Victor Velter

Tasiemcowo długie paragony fiskalne w supermarketach to zjawisko, do którego już zdążyliśmy się przyzwyczaić. I nie zastanawiamy się ile papieru potrzeba na ich wydrukowanie. Dlaczego stają się coraz dłuższe i czy naprawdę muszą być tak rozbudowane? 

  • Paragon fiskalny to dokument potwierdzający sprzedaż. Trzeba je obowiązkowo dawać klientowi niezależnie od tego, czy chce go dostać, czy też nie. 
  • Każdy paragon fiskalny zawiera m.in. NIP wystawcy, jego nazwę i adres, logo i numer unikatowy kasy.
  • Niepotrzebne paragony fiskalne należy wyrzucać do pojemników na śmieci zmieszane, a nie do pojemników na papier. 

Ile papieru jest marnowane przez rekordowo długie paragony dyskontów? Nie zastanawiamy się nad tym zbyt często, ale gdyby tak zliczyć wszystkie wydrukowane paragony, to okaże się, że są to setki ton papieru. Czy ten sposób walki o klienta nie za bardzo szkodzi środowisku? 

Dlaczego paragony są coraz dłuższe? 

Paragony z supermarketów staja się coraz dłuższe. Pod rachunkiem zamieszone są m.in. informacje na temat różnego rodzaju promocji. Niektóre sklepy podają te informacje na odwrocie paragonu. Jednak nie wszystkie sklepy wpadły na ten pomysł i "ścigają się" w długości paragonów. 


Czytaj także

Rewolucja w systemie kaucyjnym: powiedz hasło, a butelkomat odda pieniądze na konto

Segregacja śmieci: czy na pewno wiemy, jak to robić? Gdzie szukać informacji?

Pies przed sklepem. Dlaczego nie powinno się przywiązywać tam zwierząt?


- Duże koncerny często nie traktują drewna, tak jak traktować go powinny. Jako strategiczny i cenny surowiec - mówi Marek Józefiak z Greenpeace Polska. - Takie jednokrotne używanie drewna, jest po prostu jego marnowaniem. 

- Dyskonty często prowokują nas do różnych dyskusji - mówi Grzegorz Kubicki z i-marketing. - Prawdopodobnie marka mogła się już wystrzelała z innych argumentów i teraz dochodzi do wniosku, że nie ważne jak, ale ważne aby o nas mówili. I nie jest istotne, czy jest to korzystne dla środowiska, czy też nie jest - dodaje. 


Posłuchaj

2:55
Długie paragony fiskalne (Zapraszamy do Trójki)
+
Dodaj do playlisty
+

 

***

Tytuł audycji: Zapraszamy do Trójki
Prowadzi: Piotr Łodej 
Materiał: Józef Niewiarowski
Data emisji: 19.06.2024
Godzina emisji: 16.21

dm 

Polecane