Jak powstawał animowany Wiedźmin? Wspomina jego twórca [POSŁUCHAJ]
2024-03-15, 15:03 | aktualizacja 2024-03-15, 21:03
– Wiedziałem tylko, że biega facet z białymi włosami, ma miecz i zabija potwory – wspomina Przemysław Truściński początki swojej pracy nad grą "Wiedźmin". Narysowana przez niego postać jest dziś znana milionom fanów gier na całym świecie.
- Przemysław Truściński jest absolwentem łódzkiej ASP, twórcą komiksów i ilustracji, a także współorganizatorem Międzynarodowego Festiwalu Komiksów i Gier w Łodzi.
- Jest on także autorem oryginalnej postaci Wiedźmina, która została wykorzystana w serii popularnych gier wideo.
- – Miałem świadomość, że projektuję coś, za co ludzie mogą mnie pokochać, ale równie dobrze mogą mnie zjeść na przystawkę – wspomina artysta.
Stworzona przez Przemysława Truścińskiego 20 lat temu postać Wiedźmina stała się częścią popkultury. Wszystko za sprawą polskiej gry komputerowej, która podbiła serca milionów graczy na całym świecie. Jeden z egzemplarzy otrzymał nawet prezydent USA Barack Obama.
Żądny glorii, chwały i pieniędzy
W audycji "Samograj" Truściński wspominał początki swojej przygody z Wiedźminem. Wszystko zaczęło się od koncertu grupy Cool Kids of Death w Warszawie, na którym spotkał swojego przyjaciela z Łodzi, Adama Badowskiego.
- Mówi: "Słuchaj stary, bo ja teraz w takiej firmie od gier pracuję, robimy nową grę, wpadnij, może byś zaprojektował głównego bohatera". Okazało się, że chodzi o Wiedźmina. Jak zwykle żądny glorii, chwały i pieniędzy, powiedziałem: "Spoko, za dwa tygodnie będzie wymyślone". Natomiast okazało się, że to była naprawdę bardzo ciężka przygoda projektowa i bardzo mocna nauka dla mnie – opowiadał gość "Samograja".
Facet z białymi włosami
Truściński przyznał, że przyjmując zlecenie, nie znał książki Andrzeja Sapkowskiego, na której oparta była gra. – Wiedziałem tylko, że biega facet z białymi włosami, ma miecz i zabija potwory. Poprosiłem, aby zrobili mi brief, żebym czegoś więcej się dowiedział o tym Wiedźminie – opowiadał Radosławowi Nałęczowi.
Już na wczesnym etapie prac nad swoją postacią grafik zorientował się, jaka ciąży na nim odpowiedzialność. – Dotarło do mnie, że starłem się z czymś, co jest fantastyczną przygodą, ale też może równie dobrze stać się megaprzekleństwem. Wyobraźcie sobie, że macie wymyślić bohatera, którego znają już setki tysięcy osób i każda wyobraża sobie go po swojemu.
Pokochać lub zjeść na przystawkę
– Przypadł mi zaszczyt, absolutnie trzeba to podkreślić, wymyślenia tej postaci. Aczkolwiek trzeba było też bardzo bić się z myślami i z tym przeświadczeniem, że projektujesz coś, za co ludzie mogą cię pokochać, ale równie dobrze mogą cię zjeść na przystawkę – mówił gość audycji.
Posłuchaj całej rozmowy z Przemysławem Truścińskim:
Posłuchaj
Czytaj też:
- "Wiedźmin: Stary Świat". Gra planszowa w realiach powieści Andrzeja Sapkowskiego i gier CDP Red
- Wiedźmin ma 37 lat. "Sapkowski to literacki syn Sienkiewicza"
***
Tytuł audycji: Samograj
Prowadzący: Radosław Nałęcz
Gość: Przemysław Truściński (twórca komiksów i ilustracji)
Data emisji: 15.03.2024
Godzina emisji: 12.18
kc