Jak powstawał animowany Wiedźmin? Wspomina jego twórca [POSŁUCHAJ]
– Wiedziałem tylko, że biega facet z białymi włosami, ma miecz i zabija potwory – wspomina Przemysław Truściński początki swojej pracy nad grą "Wiedźmin". Narysowana przez niego postać jest dziś znana milionom fanów gier na całym świecie.
Wiedźmin. Stworzona przez Przemysława Truścińskiego postać stała się znana milionom fanów gier na całym świecie
Foto: Shutterstock/charnsitr
- Przemysław Truściński jest absolwentem łódzkiej ASP, twórcą komiksów i ilustracji, a także współorganizatorem Międzynarodowego Festiwalu Komiksów i Gier w Łodzi.
- Jest on także autorem oryginalnej postaci Wiedźmina, która została wykorzystana w serii popularnych gier wideo.
- – Miałem świadomość, że projektuję coś, za co ludzie mogą mnie pokochać, ale równie dobrze mogą mnie zjeść na przystawkę – wspomina artysta.
Stworzona przez Przemysława Truścińskiego 20 lat temu postać Wiedźmina stała się częścią popkultury. Wszystko za sprawą polskiej gry komputerowej, która podbiła serca milionów graczy na całym świecie. Jeden z egzemplarzy otrzymał nawet prezydent USA Barack Obama.
Żądny glorii, chwały i pieniędzy
W audycji "Samograj" Truściński wspominał początki swojej przygody z Wiedźminem. Wszystko zaczęło się od koncertu grupy Cool Kids of Death w Warszawie, na którym spotkał swojego przyjaciela z Łodzi, Adama Badowskiego.
- Mówi: "Słuchaj stary, bo ja teraz w takiej firmie od gier pracuję, robimy nową grę, wpadnij, może byś zaprojektował głównego bohatera". Okazało się, że chodzi o Wiedźmina. Jak zwykle żądny glorii, chwały i pieniędzy, powiedziałem: "Spoko, za dwa tygodnie będzie wymyślone". Natomiast okazało się, że to była naprawdę bardzo ciężka przygoda projektowa i bardzo mocna nauka dla mnie – opowiadał gość "Samograja".
Facet z białymi włosami
Truściński przyznał, że przyjmując zlecenie, nie znał książki Andrzeja Sapkowskiego, na której oparta była gra. – Wiedziałem tylko, że biega facet z białymi włosami, ma miecz i zabija potwory. Poprosiłem, aby zrobili mi brief, żebym czegoś więcej się dowiedział o tym Wiedźminie – opowiadał Radosławowi Nałęczowi.
Już na wczesnym etapie prac nad swoją postacią grafik zorientował się, jaka ciąży na nim odpowiedzialność. – Dotarło do mnie, że starłem się z czymś, co jest fantastyczną przygodą, ale też może równie dobrze stać się megaprzekleństwem. Wyobraźcie sobie, że macie wymyślić bohatera, którego znają już setki tysięcy osób i każda wyobraża sobie go po swojemu.
Pokochać lub zjeść na przystawkę
– Przypadł mi zaszczyt, absolutnie trzeba to podkreślić, wymyślenia tej postaci. Aczkolwiek trzeba było też bardzo bić się z myślami i z tym przeświadczeniem, że projektujesz coś, za co ludzie mogą cię pokochać, ale równie dobrze mogą cię zjeść na przystawkę – mówił gość audycji.
Posłuchaj całej rozmowy z Przemysławem Truścińskim:
Czytaj też:
- "Wiedźmin: Stary Świat". Gra planszowa w realiach powieści Andrzeja Sapkowskiego i gier CDP Red
- Wiedźmin ma 37 lat. "Sapkowski to literacki syn Sienkiewicza"
***
Tytuł audycji: Samograj
Prowadzący: Radosław Nałęcz
Gość: Przemysław Truściński (twórca komiksów i ilustracji)
Data emisji: 15.03.2024
Godzina emisji: 12.18
kc