Jak powstawał animowany Wiedźmin? Wspomina jego twórca [POSŁUCHAJ]

  • Facebook
  • Twitter
  • Wykop
  • Mail
Jak powstawał animowany Wiedźmin? Wspomina jego twórca [POSŁUCHAJ]
Wiedźmin. Stworzona przez Przemysława Truścińskiego postać stała się znana milionom fanów gier na całym świecieFoto: Shutterstock/charnsitr

– Wiedziałem tylko, że biega facet z białymi włosami, ma miecz i zabija potwory – wspomina Przemysław Truściński początki swojej pracy nad grą "Wiedźmin". Narysowana przez niego postać jest dziś znana milionom fanów gier na całym świecie.

  • Przemysław Truściński jest absolwentem łódzkiej ASP, twórcą komiksów i ilustracji, a także współorganizatorem Międzynarodowego Festiwalu Komiksów i Gier w Łodzi.
  • Jest on także autorem oryginalnej postaci Wiedźmina, która została wykorzystana w serii popularnych gier wideo.
  • –  Miałem świadomość, że projektuję coś, za co ludzie mogą mnie pokochać, ale równie dobrze mogą mnie zjeść na przystawkę – wspomina artysta.

Stworzona przez Przemysława Truścińskiego 20 lat temu postać Wiedźmina stała się częścią popkultury. Wszystko za sprawą polskiej gry komputerowej, która podbiła serca milionów graczy na całym świecie. Jeden z egzemplarzy otrzymał nawet prezydent USA Barack Obama.

Żądny glorii, chwały i pieniędzy

W audycji "Samograj" Truściński wspominał początki swojej przygody z Wiedźminem. Wszystko zaczęło się od koncertu grupy Cool Kids of Death w Warszawie, na którym spotkał swojego przyjaciela z Łodzi, Adama Badowskiego.

- Mówi: "Słuchaj stary, bo ja teraz w takiej firmie od gier pracuję, robimy nową grę, wpadnij, może byś zaprojektował głównego bohatera". Okazało się, że chodzi o Wiedźmina. Jak zwykle żądny glorii, chwały i pieniędzy, powiedziałem: "Spoko, za dwa tygodnie będzie wymyślone". Natomiast okazało się, że to była naprawdę bardzo ciężka przygoda projektowa i bardzo mocna nauka dla mnie – opowiadał gość "Samograja". 

Facet z białymi włosami

Truściński przyznał, że przyjmując zlecenie, nie znał książki Andrzeja Sapkowskiego, na której oparta była gra. Wiedziałem tylko, że biega facet z białymi włosami, ma miecz i zabija potwory. Poprosiłem, aby zrobili mi brief, żebym czegoś więcej się dowiedział o tym Wiedźminie – opowiadał Radosławowi Nałęczowi.

Już na wczesnym etapie prac nad swoją postacią grafik zorientował się, jaka ciąży na nim odpowiedzialność. – Dotarło do mnie, że starłem się z czymś, co jest fantastyczną przygodą, ale też może równie dobrze stać się megaprzekleństwem. Wyobraźcie sobie, że macie wymyślić bohatera, którego znają już setki tysięcy osób i każda wyobraża sobie go po swojemu. 

Pokochać lub zjeść na przystawkę

– Przypadł mi zaszczyt, absolutnie trzeba to podkreślić, wymyślenia tej postaci. Aczkolwiek trzeba było też bardzo bić się z myślami i z tym przeświadczeniem, że projektujesz coś, za co ludzie mogą cię pokochać, ale równie dobrze mogą cię zjeść na przystawkę – mówił gość audycji.

Posłuchaj całej rozmowy z Przemysławem Truścińskim:

Posłuchaj

21:10
Przemysław Truściński o "Wiedźminie" i nie tylko (Samograj/Trójka)
+
Dodaj do playlisty
+

Czytaj też: 

***

Tytuł audycji: Samograj
Prowadzący: Radosław Nałęcz
Gość: Przemysław Truściński (twórca komiksów i ilustracji)
Data emisji: 15.03.2024
Godzina emisji: 12.18

kc

Polecane