Zalety usług drive-thru. Amerykański patent coraz popularniejszy w Polsce
2023-10-06, 17:10 | aktualizacja 2023-10-06, 17:10
Usługi typu drive-thru zyskują coraz większą popularność w Polsce. Wciąż jednak daleko nam do Stanów Zjednoczonych, gdzie bez wysiadania z auta można nawet… pożegnać osobę spoczywającą w trumnie w zakładzie pogrzebowym.
- Anglojęzycznym terminem "drive-thru" określa się obiekty usługowe, w których klient ma możliwość nabycia towaru lub usługi bez konieczności opuszczania samochodu.
- W Polsce w takim modelu działają przede wszystkim restauracje typu fast food. Ofertę taką mają dla swych klientów także niektóre supermarkety.
- Model "drive-thru" odpowiada na oczekiwania klientów, którzy chcą jak najszybciej skorzystać z danej usługi. Jest uzupełnieniem sklepów internetowych, które dostarczają nam do domów zamówione towary.
Model zakupów drive-thru w Polsce jest znany przede wszystkim klientom barów typu fast food, ale za granicą, a zwłaszcza za oceanem, w ten sposób działa wiele innych branż. Jak przekonuje Łukasz Stępniak z portalu Wiadomości Handlowe, tego typu działalność nie tylko ułatwia życie ludziom, ale ma także uzasadnienie ekonomiczne, bo "klient wchodzący do restauracji czy sklepu to jest zawsze dodatkowy koszt".
W niektórych polskich miastach można już w ten sposób kupować artykuły spożywcze, a duże markety umożliwiają odbieranie bez wysiadania z auta zakupów zrobionych online. Popularna sieć osiedlowych sklepów zamierza wkrótce uruchomić sprzedaż w takim modelu ciepłych przekąsek i kawy.
Żałoba w zaciszu własnego auta
Szczególnie przywiązani do samochodów Amerykanie mogą bez opuszczania swoich aut korzystać z usług m.in. kwiaciarni, aptek, a nawet… zakładów pogrzebowych. – W ścianie jest specjalna skrzynka pamięci, gdzie można wpisywać się do księgi kondolencyjnej. Potem podjeżdża się do kolejnego okienka. Odsłaniają się zasłonki, za którymi znajduje się trumna ze zmarłym. Wówczas jest kilka minut na rozmyślanie. To wszystko w atmosferze prywatności, bez wysiadania z auta – tłumaczy całą procedurę przedsiębiorca pogrzebowy z Michigan, Ivan Phillips.
– Klienci oczekują tego, żeby zakupy robić łatwiej, szybciej, więc myślę, że tego rodzaju rozwiązania w jakiś sposób wpisują się w ten trend – mówi Wojciech Kamiński z BCC. Zdaniem eksperta, usługi typu drive-thru mimo wszystko nie mają szans w konkurencji ze sklepami internetowymi, które zakupiony towar dostarczają nam bezpośrednio do miejsca zamieszkania.
Posłuchaj
Czytaj też:
- Światowa kariera pszennego placka z pomidorami i serem, czyli jak to z pizzą było…
- Zmiany w kodeksie: wracają kursy reedukacyjne i zerowanie punktów karnych już po roku
***
Tytuł audycji: Zapraszamy do Trójki
Prowadzi: Piotr Łodej
Autor materiału reporterskiego: Kuba Witkowski
Data emisji: 6.10.2023
Godzina emisji: 16.13
kc