Reklama

reklama

Znamy zwycięzców rankingu Polskiego Radia "Lubię, bo polskie 2022"

  • Facebook
  • Twitter
  • Wykop
  • Mail

W piątek, 25 listopada, w Trójkowej audycji ekonomicznej "Winien i ma", zostali ogłoszeni zwycięzcy rankingu Polskiego Radia "Lubię, bo polskie 2022". Ranking ma promować polskie produkty i usługi oraz wspierać rodzime firmy i edukować słuchaczy publicznego nadawcy, w jaki sposób kupowanie polskich produktów i korzystanie z usług krajowych przedsiębiorców wpływają na koniunkturę naszej gospodarki. Laureatami tegorocznego konkursu zostały: Orlen Południe S.A., Przedsiębiorstwo Państwowe "Porty Lotnicze", Fabryka Broni "Łucznik" – Radom Sp. z o.o. oraz Warszawskie Zakłady Mechaniczne "PZL-WZM" w Warszawie S.A. Finaliści odebrali nagrody podczas uroczystej gali, która odbyła się w siedzibie Polskiego Radia S.A.

YouTube / Polskie Radio

Laureatów tegorocznej edycji "Lubię, bo polskie" poznaliśmy podczas specjalnej audycji "Winien i ma" na antenie Programu 3 Polskiego Radia, a statuetki zostały wręczone zwycięzcom w poszczególnych kategoriach podczas uroczystej gali, która odbyła się w Studiu Koncertowym Polskiego Radia im. Władysława Szpilmana. Podobnie jak w ubiegłych latach, kapituła rankingu wyróżniła firmy, produkty i usługi w kilku wyraźnie sprecyzowanych kategoriach.

W kategorii "Najlepszy Polski Produkt Ekologiczny" nagradzane są firmy, które wytwarzają produkt o największych walorach ekologicznych. Nagrodę główną otrzymał Orlen Południe S.A., za Bio glikol propylenowy. Drugie miejsce przypadło 4NatureSystem Sp. z o.o., za 4Nature Smart Green, a trzecie – Zakładowi Krajowej Grupy Spożywczej S.A. "Polskie Przetwory" we Włocławku, za Ketchup "Polskie Przetwory".

W kategorii "Najlepsza Polska Usługa" nagrody trafiają do firm, które są pomysłodawcami i jednocześnie realizatorami nowoczesnych produktów usługowych. W tej kategorii pierwsze miejsce przypadło Przedsiębiorstwu Państwowemu "Porty Lotnicze", za Szybkie Przejście Fast Track. Kapituła przyznała też dwa drugie miejsca: firmie PKP Intercity, za "Taniej z bliskimi", a także spółce Polski Standard Płatności Sp. z o.o., za Blik Płacę Później.

"Najlepszy Polski Produkt Eksportowy" to kategoria dla firm, które mogą pochwalić się produktem eksportowym lub usługą o wyjątkowych walorach bądź wyróżniają się wysokimi wskaźnikami sprzedaży na obcych rynkach. Jest to nagroda dla firm skutecznie i ciekawie promujących polskie produkty lub usługi za granicą. W tej kategorii zwycięzcą została Fabryka Broni "Łucznik"  – Radom Sp. z o.o., za karabinek automatyczny MSBS Grot C16 FB-A2 kal. 5,56 x 45 mm. Drugie miejsce zostało przyznane firmie Fakro Sp. z o.o., za Okna dachowe Fakro, trzecie przypadło spółce Cedrob S.A., za Krakauerland.

W kategorii "Produkt Innowacyjny" nagradzane są firmy wprowadzające innowacyjne rozwiązania: produkt lub usługę, która w przełomowy sposób wpłynęła na zwiększenie konkurencyjności polskich firm na rynku krajowym lub za granicą. Tu zwycięski tytuł przyznano Warszawskim Zakładom Mechanicznym PZL – WZM w Warszawie S.A. za Rozpylacze paliwa z igłą pokrytą powłoką DLC. Kapituła przyznała drugie miejsce firmie PGNiG Grupa Orlen, za system Hy-Chess, oraz trzecie  Ośrodkowi Przetwarzania Informacji – Państwowemu Instytutowi Badawczemu, za system ANSI.

Pierwsza edycja rankingu "Lubię, bo polskie" odbyła się w 2017 roku. Patronat honorowy nad wydarzeniem objęły Ministerstwo Rozwoju i Technologii oraz Ministerstwo Aktywów Państwowych. Patronat medialny – Polska Agencja Prasowa SA.

Polecane