Eagle Two. Łódzcy studenci pracują nad samochodem solarnym

  • Facebook
  • Twitter
  • Wykop
  • Mail
Eagle Two. Łódzcy studenci pracują nad samochodem solarnym
Samochód Eagle Two jest wyposażony w jedną dużą baterię, która jest w stanie przechować energię o wartości 60 KwH (zdjęcie ilustracyjne)Foto: shutterstock.com

Czy za kilka lat na rodzinne wycieczki będziemy wybierali się samochodem napędzanym energią Słońca? Taka możliwość pojawiła się dzięki Solar Team, czyli zespołowi studentów Politechniki Łódzkiej. – Naszym celem jest uświadomienie, że skoro jesteśmy w stanie zbudować taki samochód w garażu, przy dużo większym nakładzie da się to zrobić też w przypadku przeciętnego użytkownika – mówił o Eagle Two, bo tak nazywa się pojazd, koordynator zespołu Bartosz Rus.

  • Zespół Solar Team, który tworzą studenci z Politechniki Łódzkiej, pracuje nad Eagle Two, czyli samochodem zasilanym energią słoneczną.
  • Na razie pojazdem Eagle Two udało się pokonać 965 kilometrów ze średnią prędkością 45 km/h. Samochód, na którego pokładzie znajduje się jedynie kierowca, jest w stanie osiągnąć nawet 120 km/h.
  • Samochód jest wyposażony w jedną dużą baterię, która jest w stanie przechować energię o wartości 60 KwH.

Eagle Two. Samochód na baterię słoneczną dziełem łódzkich studentów

Pierwszy w Polsce bolid na słońce – Eagle One – podbił RPA i Australię, zdobywając laury na światowych zawodach. Teraz powstaje jego następca – Eagle Two. Jego twórcami są studenci z Politechniki Łódzkiej, tworzący razem Solar Team.

Jak mówi koordynator zespołu Bartosz Rus, ambicją projektantów jest stworzenie samochodu napędzanego energią słoneczną, który będzie używany na polskich drogach. – Naszym końcowym celem jest uświadomienie, że skoro jesteśmy w stanie zbudować taki samochód w garażu, przy dużo większym nakładzie da się to zrobić też w przypadku przeciętnego użytkownika – powiedział w rozmowie z Witoldem Lazarem.

Aerodynamika i maksymalne wykorzystanie paneli słonecznych

Póki co pojazdem Eagle Two udało się pokonać 965 kilometrów ze średnią prędkością ok. 45 km/h. Samochód, na którego pokładzie znajduje się jedynie kierowca, jest w stanie osiągnąć nawet 120 km/h. Ci, którzy zastanawiają się, jak solarny Eagle Two działa w pochmurne dni lub w nocy, nie mają się czego obawiać – samochód jest wyposażony w baterię zdolną zmagazynować 60 kWh energii.

Pierwszy pojazd autorstwa zespołu Solar Team – Eagle One – wyglądem przypomina kroplę wody. Eagle Two wygląda jeszcze bardziej futurystycznie. – Głównym powodem takiego kształtu Eagle One jest aerodynamika. Przy Eagle Two stwierdziliśmy, że musimy go zoptymalizować, zarówno pod względem aerodynamiki, jak i powierzchni paneli słonecznych. Obecnie na Eagle Two znajduje się 5 m² paneli słonecznych. Do maksimum wykorzystano powierzchnię dachu i klapy bagażnika – wyjaśnił Bartosz Rus.

Czytaj także:


W samochodzie mieści się aż pięć osób. – Eagle Two to pierwszy na świecie samochód solarny konstrukcji studenckiej, który jest pięcioosobowy. Jest też sporo miejsca w bagażniku – zaznaczył gość Trójki.

Przed zespołem Solar Team kolejne zawody, które rozpoczną się 14 września. Ponadto w dniach 17 i 18 września studentów Politechniki Łódzkiej czeka 24-godzinny wyścig na torze Circuit Zolder w Belgii.


Posłuchaj

4:58
Eagle Two. Studenci z Politechniki Łódzkiej pracują nad samochodem solarnym (Trójka przed południem)
+
Dodaj do playlisty
+

 

Prezentacja najnowszego bolidu Lodz Solar Team EAGLE TWO/Politechnika Łódzka Lodz University of Technology

***

Tytuł audycji: Trójka przed południem
Prowadzi: Witold Lazar
Gość: Bartosz Rus (student Politechniki Łódzkiej, koordynator zespołu Solar Team)
Data emisji: 01.08.2022
Godzina emisji: 11.38

kr

Polecane